02.04.19

№ 65 Про підсумки моніторингу ефективності діяльності працівників психологічної служби у закладах загальної середньої Дальницької сільської ради


                                               НАКАЗ №65
Від 02.04.2019р.                                                                                             

     На виконання річного плану роботи відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради на 2018 - 2019 навчальний рік, річного плану роботи психологічної служби системи освіти на 2018 – 2019 навчальний рік, відповідно до наказу відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради №25 від 05.02.2019р. «Про вивчення питання ефективності  діяльності соціально-психологічної служби у закладах загальної середньої освіти» з метою узагальнення, пропаганди  кращого досвіду роботи психологічних служб навчальних закладів,   підвищення якості надання соціально-психологічних послуг працівниками психологічної служби, з 07.02.2019 р. по 14.03.2019 р здійснено моніторинг ефективності діяльності фахівців психологічної служби в наступних закладів освіти: ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой, Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Роксоланівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Доброолександрівської загальноосвітньої  школи І-ІІІ спупенів.
 За наслідками перевірки складено довідку та надано рекомендації з даного питання (додаток 1).
Враховуючи результати моніторингу,

НАКАЗУЮ:
1.  Інспектору відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради Білик Наталці Олегівні:
1.1. Опрацювати  довідку  за  наслідками  моніторингу  на семінарі працівників психологічної    служби.                                            
                                                                                  Травень  2019 р
1.2. Надати  конкретну  методичну  допомогу  практичним  психологам та соціальним  педагогам   шкіл, де  виявлено  недоліки.                                                    
                                                                                   До  01.05.2019 р. 
1.3. Інформацію про результати моніторингу довести до відома керівників загальноосвітніх навчальних закладів на черговій нараді.                                              
                                                                            Згідно графіку нарад.
2.  Керівникам закладів загальної середньої освіти: 
2.1.Проаналізувати підсумки моніторингу ефективності діяльності   практичних психологівтасоціальних педагогів і розглянути це питання на нараді при директорі.
                                                                                                                 
                                                                           Згідно графіку нарад.
2.2. Посилити контроль за веденням документації практичними    психологами  та соціальними педагогами.                                                                                                         
                                                                                             Постійно.
2.3. Забезпечити  працівників  психологічної  служби  робочими  кабінетами в обов’язковому порядку.                                                                                                  
                                                                                 Вересень 2019 р.
2.4. Здійснювати  систематичний  контроль  за  роботою  практичних    психологів  та  соціальних  педагогів                                                                               
                                                                                  Протягом  року.
2.5.   Забезпечити посади практичних психологів та соціальних педагогів   фахівцями.


                                                                        Вересень 2019року
3.  Практичним психологам та соціальним педагогам закладів загальної середньої освіти
3.1.   Не допускати порушень у веденні шкільної документації.                          
                                                                                         Постійно.
3.2.  Усунути недоліки, виявлені під час моніторингу ефективності  діяльності. 
                                                                              До 01.05.2019 р.
4.         Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

         Начальник відділу освіти, культури,                     С.Г. Балан
          молодіжної політики і спорту



                                          Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
відділ освіти, культури,
молодіжеої політики та спорту
Дальницької сільської ради
від 02.04.2019 № 65
ДОВІДКА
за результатами моніторингу ефективності діяльності фахівців
психологічної служби в освітніх закладах Дальницької с/р

     На виконання наказу відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради №25 від 05.02.2019р. «Про вивчення питання ефективності  діяльності соціально-психологічної служби у закладах загальної середньої освіти» , згідно річного плану роботи відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради на 2018 - 2019 навчальний рік, річного плану роботи психологічної служби системи освіти на 2018 – 2019 навчальний рік, здійснено моніторинг ефективності діяльності фахівців психологічної служби в ЗЗСО І-ІІІ ступенів з 07.02.2019 р. по 14.03.2019
Виїзди здійснювалися у наступні заклади загальної середньої освіти: ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой, Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Роксоланівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Доброолександрівської загальноосвітньої  школи І-ІІІ ступенів.
Пропонована  система  оцінювання  діяльності  відображає  основні  напрями діяльності  психологічної  служби  школи.  Вона  максимально  узгоджена  з  нормативною документацією Міністерства освіти і науки України.
Мета програми передбачає оцінку  ефективності  організації  соціально    психологічного  супроводу  навчально  – виховного  процесу,  сприяння  посиленню  ролі  і  значимості психологічної  складової    освітнього  процесу,  підвищення  результативності  роботи практичного психолога, соціального педагога.
Завдання моніторингу:
1.  Вивчення стану ведення службової документації.
2.  Вивчення  стану  організації  та  проведення  психодіагностичної,    корекційно  – розвивальної, прогностичної, захисної, соціально-перетворювальної, профілактичної та просвітницької роботи.
3.  Вивчення  питання  про  організацію  взаємодії  з  учасниками навчально – виховного процесу.
4.  Вивчення питання щодо створення оптимальних умов роботи практичного психолога, соціального педагога.
Вивчалась фахова документація працівників психологічної служби вказаних ЗЗСО.
Загальне ведення фахової документації працівниками психологічної служби (журнал щоденного обліку роботи, протоколи корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи, протоколи індивідуальних та групових консультацій/звернень, індивідуальні картки психологічного/соціального супроводу учнів) здійснюється на достатньому рівні  - соціальним педагогом  Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (Пиріг Н.Б.) та психологом Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (Маринеч Л.В.) , соціальним  педагогом  Роксоланівської  загальноосвітньої  школи  І-ІІІ ступенів (Кривченко А.М.) та психологом Роксоланівської  загальноосвітньої  школи  І-ІІІ ступенів (Іщенко Г.А.), психологом ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой (Голіченко О.В); соціальним педагогом ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой ( Чурікова К.В. )
Моніторинг здійснено згідно напрямків діяльності за відповідними критеріями.
               Планування діяльності фахівців психологічної служби навчальних закладів здійснюється відповідно до Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року, затвердженого наказом МОН України від 06.08.2013р. №1106, Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року, затвердженого наказом МОН України від 08.08.2017р. №1127, листа Міністерства освіти і науки України від 28.07.2017р. № 1/9-414 «Про забезпеченість фахівцями психологічної служби системи освіти та пріоритетні напрямки діяльності у 2017-2018 навчальному році» за встановленою формою з огляду на всі напрямки діяльності фахівців психологічної служби із забезпечення психологічного, соціально-педагогічного супроводу навально-виховного процесу та спрямоване на виконання завдань державних, регіональних, комплексних та галузевих програм таких як:
-          Концепція Державної соціальної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року, схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2017 р. № 230-р;
-          Державна соціальна програма протидії торгівлі людьми на період до 2020 року, затверджена Постановою КМУ від 24.02.2016р. №111.;
-          План заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі, затверджений наказом МОН України від 31.12.2015 № 1436;
-          Розпорядження КМУ від 25.03.2015р. № 514-р „Про затвердження плану заходів на 2015 рік з реалізації Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року”;
-          План заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року, затвердженого Розпорядженням КМУ від 23.11.2015р №1393 р. (пункти 71.4., 71.5., 83.5.).
На виконання вищезазначених програм психологічними службами в закладах значна увага приділяється моніторинговій діяльності, яка охоплює вивчення причин і факторів, що породжують протиправну поведінку, насильство та жорстоке поводження  серед учнів,  суїцид, схильність учнів до вживання тютюну, алкоголю та наркотиків.
Щодо планування роботи практичного психолога та соціального педагога, план  роботи  на  навчальний  рік  в  наявності,  він погоджений  методистом,  який  відповідає  за  психологічну  службу,  затверджений  директором  школи, містить усі необхідні структурні компоненти (титульний лист, вступ, основна змістовна частина плану), напрямки  роботи,  відображені  у  плані,  відповідають специфіці  роботи  закладу,  повністю  забезпечують психолого    педагогічне  супроводження  навчально  – виховного процесу, у плані відображена взаємодія з усіма учасниками навчально – виховного процесу.
Заслуговує на увагу те, що питання діяльності психологічної служби закладів освіти відображено також у протоколах педрад, батьківських зборів, нарад, засідань ППС, засідань ШМО:
-          Дальницька ЗОШ  у 2018-2019 н/р практичний психолог   Маринеч Л.В.
Наради при директорові:25.08. «Організація навчально-виховного процесу», «Методичне забезпечення кабінету»; 25.09 «Працевлаштування учнів 9,11 класів»; 25.10 «Підведення підсумків Всеукраїнських рейдів: Перша допомога: Новітня школа «Увага! Урок!» та «Увага! Діти на дорозі!»; 29.11 «Про роботу з учнями, які потребують психологічно підтримки»;
Пед.ради: 24.09 «Психологічний супровід учнів 1-5 класів»; 15.11 «Про стан роботи з обдарованими дітьми. Вчителі, які атестуються»; 25.12 «Про стан профорієнтаційної роботи у 9-11 класах.  Адаптація учнів1-го, 5-х, 10-х класів»; 20.03 «Педагогічне вигорання педагогів. Методи подолання.»
Загальношкільні батьківські збори: 13.09 «Основні напрямки психологічної служби»
Батьківські збори; у 11 класі: 23.11 «Батьківські збори з елементами тренінгу «Психологічна підтримка учнів у підготовці до ЗНО»;   18.12 у 8-Б «Підлітковий вік. Поради батькам»; 22.12 у 7-А «Булінг у школі: чому діти такі жорстокі» ;  08.02 «Виступ з елементами тренінгу «Психологічна підтримка учнів 9 класу у підготовці до ДПА»
Психолого-педагогічний семінар: 29.11«Адаптація учнів 5,10,11 класів – запорука успішності».
Рада профілактики 04.02 «Стан профілактичної роботи з дітьми схильними до правопорушень».
Засідання ШМО класних керівників 22.01 «Про організацію роботи  з обдарованими учнями».
-  Соціальний педагог    Пиріг Н.Б.
Наради при директорові:25.08. «Виконання інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку на території мікрорайону», «Організація харчування учнів 1-4 класів та пільгової категорії»;  25.09 «Працевлаштування учнів 9,11 класів»; 25.10 «Про організацію роботи з профілактики правопорушень на 2018-2019 н/р.Підведення підсумків Всеукраїнських рейдів: «Увага! Урок!» та «Увага! Діти на дорозі!»; 29.11 «Про роботу з учнями, які потребують психологічно підтримки»;
Пед.ради: 15.11 «Про стан роботи з обдарованими дітьми»,  «Аналіз забезпечення підручниками учнів пільгової категорії»; 25.12 «Про стан профорієнтаційної роботи у 9-11 класах», «Адаптація учнів1-го, 5-х, 10-х класів»; 20.03 «Організація харчування учнів 1-4 класів та пільгової категорії»
Загальношкільні батьківські збори: 13.09 «Організація харчування учнів 1-4 класів та пільгової категорії» ; у 11 класі: 23.11 «Батьківські збори з елементами тренінгу «Психологічна підтримка учнів у підготовці до ЗНО»;18.12 у 8-Б виступ на тему: «Тісна співпраця батьків, класного керівника та  учнів – запорука успіху»; 22.12 у 7-А «Булінг у школі: чому діти такі жорстокі» ;  08.02 Виступ з елементами тренінгу «Психологічна підтримка учнів 9 класу у підготовці до ДПА»
Психолого-педагогічний семінар: 29.11«Адаптація учнів 5,10,11 класів – запорука успішності».
Рада профілактики 04.02 «Стан профілактичної роботи з дітьми схильними до правопорушень».
Засідання ШМО класних керівників 22.01 «Про організацію роботи  з обдарованими учнями».
Рада опіки та піклування при с/р 24.09 «Законність проживання дитини в сім’ї». 

 - ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой психолог Голіченко О.В
Нарада 31.08.18 «Адаптація учнів 1,5 класів» та 18.01.2019р. «Звіт про адаптацію учнів 1,5 класів»
- соціальний педагог Чурікова К. В.
Педрада 31.08.2018 – «Про порядок зарахування дітей до навчального закладу»
Засідання МО класних керівників 19.10.2018 – «Особливості роботи з дітьми з неблагополучних сімей та дітьми «групи ризику»
Нарада при ЗВНР 16.11.2019 – «Що таке булінг та як з ним боротися»
Педрада 18.01.2019 – «Основні аспекти психологічного супроводу освітнього процесу в умовах НУШ»
Батьківські збори 12.02.2019 – «Що заважає і що допомагає дитині вчитися»
Належну увагу фахівці психологічної служби приділяють діагностиці психічних процесів і рис особистості. За результатами проведених діагностик здійснюється не лише кількісний та якісний аналіз, але й робиться висновок але не завжди надаються належні рекомендації: конкретні, доцільні, науково обґрунтовані. Методики  систематизовано  у  відповідності  до  програм психодіагностики.
У закладах загальної середньої освіти:  с. Барабой, Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів створено банки діагностичного інструментарію, використовуються корегувально-відновлювальні та розвивальні програми, що пройшли апробацію та затверджені МОН України.
Особливу увагу соціальні педагоги та практичні психологи приділяють роботі з дітьми, що потрапили у СЖО. Ними заведено банк даних дітей даної категорії. Протягом року спільно зі службами у справах дітей, відділом освіти, культури молодіжної політики та спорту, органами місцевого самоврядування проводяться оперативно-профілактичні заходи з попередження правопорушень, наркоманії, злочинності, бездоглядності, спільні профілактичні рейди «Канікули», «Урок», «Увага! Діти на дорозі» Наявні індивідуальні плани роботи та акти обстеження матеріально-побутових умов.
Значна увага у системі психологічного супроводу приділяється роботі з дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування: діагностика соціально-психологічної адаптації, корекційно-розвиткова робота, спрямована на розвиток психічних процесів та корекцію емоційного стану.
У  плані  роботи  на  навчальний  рік  передбачено проведення  індивідуальних  та  групових  консультацій  з учасниками  навчально - виховного  процесу,  участь  у психолого    педагогічних  консиліумах,  виступи  на батьківських зборах за результатами психодіагностичних обстежень  учнів.  Також  у  плані  роботи  передбачено проведення  індивідуальних  консультацій  з особами,  які потрапили  у  кризові  життєві  ситуації.  Консультації проводяться систематично, у групових та індивідуальних формах,  рекомендації  конкретні,  доцільні.  У  журналі обліку  роботи    наявні  відмітки  про  проведення консультаційної роботи.  Консультативна робота фахівців вимагає вдосконалення, оскільки матеріали  групових  консультацій  містять  лише узагальнені  результати  психодіагностичних  обстежень. Висновки  та  рекомендації  поверхневі, необґрунтовані, або взагалі відсутні.
На належному рівні здійснюється просвітницька діяльність з учнями, батьками, педагогами, яка передбачена планом роботи,  проводиться    системно, використовуються інтерактивні форми роботи .Відвідування та виступи  на батьківських зборах плануються відповідно до запитів класних керівників.
Пріоритетними напрямками роботи соціальних педагогів закладів є робота з батьками, соціально-психологічний супровід дітей із особливими потребами та дітей, які належать до соціально-незахищених категорій населення, соціалізація дітей груп ризику та просвітницько-консультаційна робота.
Сприяння процесу соціалізації дитини через налагодження співпраці педагогів, батьків та активного залучення до цього процесу працівників соціальних служб, правоохоронних органів та інших установ і організацій має  випадковий  характер, переважає робота за запитом, соціально-педагогічні проекти та програми відсутні; відмічається диференційований підхід в кожній конкретній ситуації. Соціальні паспорти навчальних закладів узагальнено згідно соціальних паспортів класних колективів; зазначено категорії учнів згідно кодів життєвих ситуацій. Участь щодо забезпечення безкоштовного харчування учнів пільгових категорій передбачає копії наказів у соціальних педагогів. Акти обстеження матеріально-побутових умов учнів заповнено згідно вимог; створено відповідну комісію; акти обстеження підписані членами комісії.
Якість надання соціальних послуг, спрямованих на задоволення соціальних потреб учнівської молоді забезпечується наявністю заходів для роботи з усіма категоріями учнівської громади. У фахівців  ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой, Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Роксоланівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів наявний банк даних соціально-незахищених категорій дітей; ведуться облікові картки сім’ї дитини (Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Роксоланівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів), щодо якої здійснюється соціальний супровід налагоджена співпраця з класними керівниками. В інших освітніх закладах, де здійснювався моніторинг,  не спостерігаються облікові картки сім’ї дитини, щодо якої здійснюється соціальний супровід, немає   розробленого індивідуального плану роботи з дітьми  із сімей СЖО; У фаховій документації відображуються поодинокі заходи щодо співпраці  працівників психологічної служби з кримінальною міліцією та службою у справах дітей.
У всіх освітніх закладах фахівцями створено банк даних обдарованих дітей; розроблено заходи для роботи з даною категорією учнів; налагоджено тісну співпрацю з класними керівниками; здійснюється робота по залученню учнів у гуртки та клуби за інтересами, ведеться облік; заходи щодо профорієнтації.
У практичних психологів та соціальних педагогів загальноосвітніх навчальних закладів в наявності основні нормативні документи та законодавчі акти з питань психологічної служби,  витяги з наказів відділу освіти,  наказів  по  школі,  де  передбачена  робота  практичного психолога та соціального педагога, посадова інструкція, графік роботи. В  наявності    підручники,  навчально    методичні  посібники, збірники  методичних  рекомендацій тощо.  Наявність  матеріалів  достатня  для  методичного  забезпечення основних напрямків роботи соціального педагога. Передплата фахових періодичних видань має епізодичний характер і здійснюється окремими фахівцями.
Потребує активізації діяльність Шкільних служб розв’язання конфліктів. Ефективно впроваджується просвітницько-профілактична програма «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя» та «Дорослішай на здоров’я».
Проблемною темою практичного психолога : Роксоланівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Іщенко Г. А.  є «Психологічні основи створення креативної освіти для розвитку іноваційної особистості»
Практичний психолог ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой Голіченко О. В. з 2017-2018 навчального року працює над  методичною  проблемою: «Психологічий супровід педагога в міжатестаційний період»
Психолог Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Маринеч Л.В  працює над темою: ««Створення духу творчості, партнерства, взаємодопомоги та демократизму, оновлення діяльності на основі освоєння новітніх технологій, спрямованих на розвиток дитини»
Соціальний педагог ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой Чурікова К.В. працює над проблемою «Виховання гуманістичних цінностей орієнтації учнівської молоді в загальноосвітньому навчальному закладі»
Соціальний педагог Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пиріг Н.Б.
працює над темою: «Забеспечення соціалізації дитини, її гармонічного фізичного, психологічного і соціального розвитку через формування ключових компетентностей особистості школяра»
Соціальний педагог Роксоланівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кривченко А.М. працює над проблемою «Соціально-педагогічна підтримка обдарованих дітей»
Відповідно до Положення про психологічний кабінет навчальних закладів, затвердженого наказом МОН України від 19.10.01р. № 691, фахівці служби мають забезпечуватися двома приміщеннями, а саме: робочим кабінетом та навчальним. У закладах загальної середньої освіти, де наявні посади працівників психологічної служби, кабінети відсутні. Окремою кімнатою забезпечений практичний психолог ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой Голіченко  О.В. та Психолог Дальницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Маринеч Л.В. ; соціальний педагог Дальницької ЗОШ І-ІІІ ступенів Пиріг Н.Б. , інші мають суміщене робоче місце. Це негативно впливає на якість роботи психологічної служби: психологи та соціальні педагоги не можуть якісно проводити індивідуальні та групові заняття з дітьми. Незабезпеченість фахівців психологічної служби окремими кабінетами пов′язана з відсутністю вільних приміщень. Установлено недостатній контроль керівництва за роботою працівників психологічної служби. З боку адміністрації закладів немає розуміння важливості діяльності психологічної служби у освітньому процесі.
Потребує покращення і матеріально – технічна база психологічної служби (комп’ютери, комплектуючі, меблі для проведення занять з дітьми та консультацій з педагогами і батьками). Лише 3 спеціаліста служби мають комп’ютери на робочому місці.
Актуальним залишається питання залучення всіх учасників навчально-виховного процесу до співпраці з спеціалістами психологічної служби, спільного планування діяльності практичного психолога, соціального педагога, учителів, батьків, класного колективу для ефективності проведення превентивної та корекційної роботи
Необхідна тісна взаємодія керівника закладу загальної середньої освіти та фахівців психологічної служби для подолання негативних психологічних наслідків подій, що відбуваються в країні, для всіх учасників навчально-виховного процесу.
 Аналіз вивчення роботи психологічних служб загальноосвітніх навчальних закладів дають підстави стверджувати, що робота в кожному із вищезгаданих закладів має свою специфіку, що, в свою чергу, визначає пріоритетні  напрямки роботи практичних психологів та соціальних педагогів.

На підставі вищевикладеного рекомендовано:

Керівникам освітніх закладів, де здійснювався моніторинг:
1.Проаналізувати підсумки моніторингу ефективності діяльності практичних психологів та соціальних педагогів і розглянути це питання на нараді при директорі.
2.Розглянути питання участі практичних психологів та соціальних педагогів щодо здійснення ними освітньої, виховної роботи, спрямованої на забезпечення  всебічного індивідуального розвитку учнів, збереження їх повноцінного психічного здоров'я.
3.Посилити контроль за веденням документації практичними психологами  та соціальними педагогами.
4.По можливості забезпечити  працівників  психологічної  служби  робочими     кабінетами. Сприяти  створенню  необхідних  умов  для  забезпечення  практичної     спрямованості  в  роботі  психологів  та  соціальних  педагогів.
5.Сприяти  покращенню матеріально-технічної бази кабінетів працівників служби.
6.Залучати  (у разі потреби) практичного психолога до здійснення психологічного аналізу уроків вчителів
7.Здійснювати  систематичний  контроль  за  роботою  практичних психологів  та  соціальних  педагогів.
8.Рекомендувати  адміністрації Доброолександрівській  ЗОШ І-ІІІ ступенів прийняти на  вакантні посади працівників психологічної служби.

Практичним психологам та соціальним педагогам закладів загальної середньої освіти:
1. Узагальнювати напрацьовані матеріали у формі  власних методичних розробок.
2. Активно  використовувати шкільні сайти для  пропаганди психологічних знань, надання рекомендацій та консультацій
  1. Залучати  обдарованих дітей до участі у написанні науково-дослідницьких робіт  з психології. 
  2. Здобути фахову освіту із спеціалізації  «соціальна педагогіка», «практична психологія» фахівцям, що працюють без відповідної освіти.
  3. Постійно надавати   інформацію про роботу шкільних служб на сайт освітніх закладів та відділу освіти.
  4. Основний акцент у щоденній діяльності на роботі з учнями та  їх батьками.
  5. Не допускати порушень у веденні шкільної документації.
  6. Здійснювати вихідну діагностику за результатами проведення корекційної роботи.  
  7. Усунути недоліки, виявлені під час моніторингу ефективності діяльності.
Начальник відділу освіти, культури,
молодіжної політики та спорту
Дальницької сільської ради                                  С.Г. Балан






Немає коментарів:

Дописати коментар