09.01.19

Положення про міжшкільне методичне об'єднання вчителів початкових класів ЗЗСО


 ВІДДІЛ  ОСВІТИ,  КУЛЬТУРИ,  МОЛОДІЖНОЇ   ПОЛІТКИ  ТА  СПОРТУ  ДАЛЬНИЦЬКОЇ  СІЛЬСЬКОЇ  РАДИ

                                              «ЗАТВЕРДЖЕНО»
                                 Начальник відділу освіти
                                                    Балан С.Г.
                                         


ПОЛОЖЕННЯ
ПРО  МІЖШКІЛЬНЕ   МЕТОДИЧНЕ  ОБ'ЄДНАННЯ  ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ  ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
ДАЛЬНИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МІЖШКІЛЬНЕ МЕТОДИЧНЕ ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ДАЛЬНИЦЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ    РАДИ
Метою розвитку освіти на період до 2021 року є: підвищення доступності якісної, конкурентоспроможної освіти відповідно до вимог інноваційного сталого розвитку суспільства, економіки; забезпечення особистісного розвитку людини згідно з її індивідуальними здібностями, потребами на основі навчання протягом життя.
                Сучасна чотирирічна початкова школа має забезпечити становлення особистості молодшого школяра, розкрити потенційні можливості та задатки кожної дитини.
За умов практичної реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні гостро постає завдання підвищення кваліфікації педагогічних працівників. Цьому значною мірою сприяє організація науково-методичної роботи з учителями, яка повинна здійснюватися на діагностичній основі з урахуванням досвіду та проблем кожного педагога і бути спрямованою на методологічну переорієнтацію навчання на розвиток особистості учня, уміння обирати педагогічні технології, підвищення ефективності уроку та результативності навчання.
          Проблема розвитку освітнього процесу початкових класів закладів загальної середньої освіти Дальницької сільської ради «Інноваційна діяльність учителя в умовах впровадження Концепції НУШ як основна складова формування ключових компетентностей молодшого школяра»
              На всіх етапах розвитку школи головним завданням було і залишається підвищення рівня професійної майстерності вчителів. Адже, якість освітнього процесу значною мірою залежить від учителя, рівня його професійної підготовки. Сучасній школі сьогодні потрібен учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. А впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої та спланованої роботи міжшкільних методичних об’єднань (ММО) вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
                Хрестоматійним став вислів К.Д.Ушинського про те, що «вчитель як фахівець живе доти, поки вчиться». Сприяти вчителю в цьому - провідна роль методичного об’єднання.
 ММО – це об’єднання вчителів одного предмета, яке націлене на конкретне переосмислення загально дидактичних, загально педагогічних положень стосовно освітнього процесу, вирішує питання відновлення змісту освіти, пошуку ефективних технологій і методик викладання предметів, розвитку й саморозвитку вчителів та учнів.
 Вчителі початкових класів ЗЗСО Дальницької сільської ради об'єднані в ММО з певним правовим полем.
1.Загальні положення
1.1.             Методичне об'єднання вчителів початкових класів (ММО) – це структурний підрозділ науково-методичної служби відділу освіти, одна з форм методичної роботи,яка сприяє підвищенню рівня фахової майстерності педагогів.
1.2.             ММО здійснює освітню, методичну та позакласну роботу з навчальних предметів.
1.3.             Робота ММО планується відповідно до вимог стратегічних документів МОН та відділу освіти.
1.4.             Плани роботи ММО затверджує відділ освіти.
1.5.             ММО створюється з числа основних учителів та вчителів за сумісництвом.
1.6.             ММО створюється за наявності не менше трьох учителів, які викладають один навчальний предмет чи предмети однієї освітньої галузі.
1.7.             Керівництво роботою ММО здійснює голова, який обирається членами ММО з числа найбільш досвідчених учителів терміном на 2 роки і затверджується наказом по відділу освіти.
1.8.             ММО веде необхідну ділову документацію. Наприкінці навчального року матеріали роботи ММО узагальнюються у вигляді звітів.
1.9.             Уся діяльність ММО здійснюється на основі педагогічного аналізу, планування роботи як на поточний період, так і на перспективу згідно з програмою розвитку навчальних закладів відділу освіти, цим Положенням і передбачає багатопланову та різноманітну за змістом і формами роботу з метою забезпечення безперервного зростання професійного рівня вчителів та реалізації методичної проблеми відділу освіти.
1.10.        Засідання ММО проводяться 4-5 разів упродовж навчального року (орієнтовно один раз на квартал):
·         організаційне засідання, вивчення нормативної бази;
·         методична тема, вивчення методичних рекомендації усіх рівнів;
·         звіти про курсову перепідготовку за календарний рік;
·         творчі звіти вчителів, які атестуються.
1.11.         Роботу ММО організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги та  взаємоконтролю.
1.12.        Зміст роботи ММО має переважно інформаційно-консультативне, психолог-педагогічне, методичне, фахове спрямування.
1.13.        У своїй роботі ММО підзвітні методичній раді відділу освіти.
1.14.         Загальний контроль за роботою ММО здійснює відділ освіти.

2. Діяльність міжшкільного методичного об’єднання
спрямовується на виконання таких завдань: 
2.1. Удосконалення науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально дидактичної, методичної і фахової підготовки членів МО з метою надання якісної базової середньої освіти.
2.2. Здійснення інформаційно-нормативного, методичного, психологічного супроводу вчителів.
2.3. Вивчення, впровадження перспективного педагогічного досвіду. Узагальнення та обмін досвідом успішної педагогічної діяльності.
2.4. Створення умов для професійного зростання, самоосвіти, дослідницької і творчої діяльності вчителів. Здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.
2.5. Забезпечення засвоєння і впровадження найбільш ефективних технологій, методик і технік навчання та виховання школярів.
2.6. Підвищення науково-педагогічного та загальнокультурного рівня вчителів, їх психолого-педагогічної майстерності.
2.7. Формування у педагогів готовності до творчості, самоосвіти та саморозвитку.
2.8. Підвищення активності вчителів у створенні авторських програм, методичних розробок, дидактичних посібників, методичних рекомендацій тощо.
2.9. Поглиблення оволодінням інструктивно-методичними та нормативними документами органів освіти.
2.10. Запровадження в практику роботи закладів освіти рекомендацій науки, перспективного педагогічного досвіду, поєднання найперспективніших освітніх технологій.
2.11. Проведення проблемного аналізу результатів освітнього процесу.
2.12. Проведення експертизи вивчення та виконання програм, рівень засвоєння їх учнями відповідно до вимог Державних освітніх стандартів.
2.13. Внесення пропозицій щодо зміни змісту та структури обов'язкових навчальних курсів, їх навчально-методичного забезпечення, коригування вимог до мінімального обсягу та змісту на­вчальних курсів.
2.14. Висування пропозицій щодо організації змісту атестації педагогів.
2.15. Внесення пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на покращення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до Державних освітніх стандартів.
2.16. Приймання рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їх розробок та засвоєння.
2.17. Висування пропозицій щодо покращення освітнього процесу в закладах.
2.18. Проведення методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей вчителів, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду.
2.19. Інформаційне забезпечення вчителів з проблем освіти, педагогіки, психології, науки.
2.20. Участь у дослідно-експериментальній діяльності.
2.21. Проведення первісної експертизи суттєвих змін, які вносять викладачі до навчальних програм і які забезпечують засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.
2.22. Подання пропозицій щодо організації та змісту атестації педагогів.
2.23. Подання пропозицій щодо організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення засвоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.
2.24. Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація, розробка та засвоєння.
2.25. Організація роботи диференційованих методичних семінарів для різних груп учителів.
2.26. Інтеграція нових навчальних програм у цілісний навчальний план.

3. Міжшкільне методичне об'єднання займається
3.1. Розробкою методичного інструментарію для покращення освітнього процесу.
3.2. Експертизою виконання вимог програми.
3.3. Результативністю роботи вчителів.
3.4. Втіленням у робочий процес вчителів інтерактивних технологій.
3.5. Аналізом за хід та результати інноваційної діяльності вчителів.
3.6. Організацією роботи зі створення та збагачення банків даних про перспективи нововведення та інновацій в межах своєї компетенції.
3.7. Організацією різних творчих конкурсів, інтелектуальних марафонів, олімпіад, предметних тижнів.
3.8. Керуванням дослідницькою роботою вчителів.
3.9. Обговоренням, рецензуванням, опануванням різних матеріалів, підготовлених на ММО.
4.      Функціональні обов’язки керівника міжшкільного методичного об’єднання:

4.1.       Планування роботи методичного об'єднання.
4.2.       Проведення  засідань ММО 4-5 разів на навчальний рік згідно з планом.
4.3.       Проведення моніторингу діяльності методичного об'єднання.
4.4.       Складання аналітичного звіту роботи.
4.5.       Надання практичної допомоги вчителям у підготовці доповідей, рефератів, методичних розробок.
4.6.       Організація роботи щодо опанування методики викладання молодими вчителями.
4.7.       Організація роботи щодо системного вивчення нових програм та підручників.
4.8.       Вивчення стану успішності учнів 1-4 класів навчальних закладів.
4.9.       Відвідування уроків вчителів, взаємовідвідування.
4.10.    Допомога у підготовці членів ММО до атестації.
4.11.    Забезпечення своєчасного вивчення нормативних документів.

5.      Права керівника  міжшкільного методичного об'єднання:

5.1.       Формує банк даних (додаток 1) про методичну роботу кожного вчителя, його професійні якості, виконання програм, рішень протоколів засідань ММО.
5.2.       Організовує виконання плану роботи ММО, виявляє та втілює перспективний досвід, надає допомогу вчителям у виконанні навчальних робочих планів, програм, організовує наставництво, систему відкритих уроків.
5.3.       Має право на відвідування та аналіз уроків, позакласних заходів з предмета, перевірку шкільної документації вчителів, що входять в ММО.
5.4.       Має право звертатися за консультацією до відділу освіти, директорів ЗЗСО, вчителя яких є членами ММО, із проблем організації освітнього процесу у закладах, виконання трудової дисципліни вчителями.
5.5.       Готувати пропозиції та рекомендації вчителям для підвищення кваліфікаційного розряду.
5.6.       Ставити питання перед відділом освіти про заохочення вчителів.

6.      Перелік документів, що відображають діяльність міжшкільного методичного об'єднання:
6.1.       Аналіз роботи ММО за попередній навчальний рік, який містить: успіхи, надбання, недоліки та шляхи їх усунення; мету та чітко визначені завдання на новий навчальний рік.
6.2.       План роботи методичного об'єднання (складається на навчальний рік, обговорюється на засіданні ММО та подається до відділу освіти на затвердження).
6.3.       Матеріали засідань методичного об'єднання (протоколи, виступи вчителів, короткі рецензії на відкриті уроки).
6.4.       Матеріали тематичних семінарів.
6.5.       Картотека ППД.
6.6.       Матеріали Школи молодого вчителя.
6.7.       Каталог друкованих робіт учителів початкових класів ЗЗСО.
6.8.       Інформація про вчителів - членів ММО.
6.9.       Методичні картки вчителів - членів ММО (додаток 7).
6.10.   Інструктивно-методичні документи.
6.11.    Теми, над якими поглиблено працюють учасники ММО (самоосвіта вчителів) (додаток 2).
6.12.    Графік проведення відкритих уроків, виховних заходів (додаток 3).
6.13.    Заходи зі зміцнення навчально-матеріальної бази (додаток 4).
6.14.    Організація позакласної роботи (конкурси, турніри, вечори, фестивалі, предметні тижні, випуски газет тощо) (додаток 5).
6.15.    Робота над підвищенням якості знань, умінь та навичок учнів (вивчення та аналіз якості знань, умінь та навичок з предметів; рівня навченості за результатами контрольних робіт, зрізів, анкетування; робота з обдарованими дітьми; план індивідуальної роботи з учнем).
6.16.    Заходи з підвищення фахової майстерності педагогів (творчий звіт, взаємовідвідування уроків, виховних заходів; ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури; наставництво; участь у конференціях, семінарах; виступи, доповіді; робота над створенням власної системи роботи).

 Додаток 1. Банк даних про склад ММО вчителів початкових класів ЗЗСО     
                      станом на 2018-2019 навчальний рік
ПІП учителя
Стаж
роботи
Клас
Освіта
Категорія
Підвищення
кваліфікації
Остання
атестація
Електронна
пошта
1









Додаток 2. Теми  самоосвіти
з/п
ПІБ учителя
Науково-методична проблема, над якою працює
Форма звіту
1




     Додаток 3. Графік відкритих уроків, виховних заходів
з/п
ПІБ учителя
Клас
Предмет
Тема уроку
Науково-методична мета
Термін проведення

     Додаток 4. Заходи зі зміцнення навчально-матеріальної бази
з/п
Заходи
Виконавець
Термін виконання
Примітка

     Додаток 5. Організація позакласної роботи
з/п
Зміст роботи
Відповідальний
Термін проведення
Примітка

          Обговорення питань та прийняття рішень на засіданнях ММО фіксується у протоколі.  Згідно з Інструкцією щодо ведення ділової документації в протоколі зазначаються відповідні реквізити (додаток 6). Протоколи засідань можна оформляти в зошиті або на аркушах в окремій папці. На кожному засіданні приймаються чіткі рекомендації, вносяться конкретні пропозиції з питань, що розглядаються.
Додаток 6.
Протокол №____
засідання міжшкільного методичного об'єднання вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти
від____
Присутні:_____ осіб
Відсутні:_____ осіб
Голова:_______________________________________
Секретар:_____________________________________
Прядок денний:
1.
2.
Питання №1__________________________________
Слухали:_____________________________________
Виступили:___________________________________
Постановили:_________________________________
Рішення ММО:__________________________________
Голова ММО:
Секретар ММО:_________________________________

Додаток 7.
Методична картка вчителя
ПІБ____________________________________________________________________
Число, місяць, рік народження_____________________________________________
Освіта, № диплома, коли виданий, назва навчального закладу __________________
Спеціальність за дипломом________________________________________________
Педагогічний стаж_______________________________________________________
З якого часу працює в навчальному закладі__________________________________
Який предмет викладає___________________________________________________
В яких класах, кількість годин_____________________________________________
Класне керівництво_______________________________________________________
Кабінет_________________________________________________________________
Інше навантаження_______________________________________________________
Остання курсова перепідготовка(рік, № посвідчення)__________________________
Остання атестація (рік)____________________________________________________
Категорія_______________________________________________________________
Заохочення (рік, грамота, значок, медаль, орден, звання тощо)__________________
Тема, над якою працює___________________________________________________
Відкритий урок, клас_____________________________________________________
Відкритий виховний захід, клас____________________________________________
Домашня адреса, телефон_________________________________________________
Паспорт: серія номер, коли і ким виданий____________________________________

          Алгоритм планування роботи міжшкільного методичного об'єднання  (ММО)  вчителів початкових класів ЗЗСО
         Важливою умовою ефективного планування роботи ММО є визначення рівня педагогічної майстерності вчителів за допомогою анкет, тестів, методом простого спостереження. У відповідності з рівнем педагогічної майстерності вчителів формується мета методичної діяльності ММО в двох видах: ближня (безпосередня) мета – вимоги до рівня професійно-педагогічних знань учителя; та кінцева мета – вимоги до рівня вихованості та знань учнів.
        Наступний етап – це формулювання єдиної методичної проблеми, аналіз результатів освітньої діяльності, виявлених у процесі контролю, вихід на проблеми, виявлені в ході індивідуального аналізу роботи вчителів, методичного об’єднання. Потім ці проблеми групуються, аналітичною радою визначається проблема, яка характерна для більшості вчителів даного об'єднання, тільки після цього остаточно формулюється єдина методична тема, яка цікавить усіх.
         1 крок. Визначення рівня педагогічної майстерності вчителів за допомогою анкет, тестів, методом простого спостереження.
         2 крок. Формулювання двоєдиної мети методичної діяльності ММО (вимоги до рівня професійно-педагогічних знань вчителя та вимоги до рівня вихованості та знань учнів).
          3 крок. Формулювання єдиної методичної проблеми, аналіз результатів освітньої діяльності, виявлених у процесі контролю, вихід на проблеми,  виявлених в ході індивідуального аналізу роботи вчителів, ММО.
         4 крок. Визначення найбільш характерної методичної проблеми для вчителів.
          5 крок. Формулювання єдиної методичної теми для розвитку самоосвіти усіх вчителів початкової школи ЗЗСО.
      Всю роботу ММО повинна пронизувати практична направленість. Чим різноманітніші форми роботи, тим більше можливостей у вчителів (учасників ММО)  для творчості.
          Індивідуальні форми роботи міжшкільного методичного об'єднання:
- стажування;
- самоосвіта вчителя;
-   конкурс «Учитель року»;
- атестація;
-індивідуальні консультації;
- наставництво;
-  фестиваль методичних ідей;
-  творчий звіт вчителя.
           Групові форми роботи міжшкільного методичного об'єднання:
  робота методичного об'єднання;
  творчі групи;
  клуби за інтересами;
  тренінги;
  школа удосконалення;
  школа педагогічної майстерності;
  школа молодого вчителя;
  консультативні пункти.
            Масові форми роботи методичного об'єднання:
  педагогічні ради;
  семінари;
  конференції;
  методичні виставки, ярмарки;
  інструктивно-методичні наради;
  предметні декадники;
  педагогічні читання;
  презентації творчих груп, шкільних методичних об'єднань (ШМО);
  методичний ринг;
  тиждень молодого вчителя;
  випуск методичних бюлетенів, рекомендацій.
          Орієнтири планування роботи шкільного ММО:
 Проблемна тема школи.
 Нормативно-правова база організації освітнього процесу.
 Зміст Державних освітніх програм.
 Діагностика професійної компетентності педагогів.
 Наукова, методична, психолого-педагогічна література.
 Педагогічний досвід.                      
 Результативність атестації.       
 Результативність курсової перепідготовки.
 Рівень знань, умінь та навичок учнів.       
 Самоосвітня діяльність.
         Життя наполегливо вимагає творчого підходу до підбору тем, над якими будуть працювати протягом навчального року вчителі початкових класів. Важливо, щоб поряд з питаннями конкретно-методичного характеру, в полі зору знаходили місце питання психології молодшого школяра, проблеми дидактики уроку. Без цього сучасний учитель не може повною мірою забезпечити високу якість знань, умінь та навичок учнів.

Тематика засідань міжшкільного методичного об`єднання вчителів 1-их класів закладів загальної середньої освіти Дальницької сільської ради на 2018-2019 навчальний рік

Проблема розвитку самоосвіти вчителів 1-их класів
«Практичне застосування педагогічних технологій на засадах реалізації Концепції Нової української школи для розвитку навчальних й творчих здібностей учнів»

Керівник ММО вчителів 1-их класів ЗЗСО – Заярченко Людмила Ярославівна, вчитель 1-ого класу Доброолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, вчитель вищої категорії, «Старший вчитель»

Засідання 1. Серпень.
Дальницька ЗОШ І-ІІІ ступенів
Тема. Нова українська школа – новий зміст освіти
1.        Аналіз роботи міжшкільного методичного об’єднання вчителів 1-их класів ЗЗСО за попередній навчальний рік.
2.        Актуальний діалог.
 Закон України «Про освіту» у контексті проблем реформування початкової школи. 
Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна.
3.        Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення:
 Державний стандарт початкової освіти.
Базовий навчальний план. Типова освітня програма. Типовий навчальний план. 
Робочі навчальні плани. Модельні навчальні програми.
 Інтеграція та інтегроване навчання.
 Планування тематичного навчання.
Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.

4.        Актуальний інструктаж.

Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2018-2019 навчальному році.
Розклад у 1-ому класі.
  Словникові слова – 1 клас.
 Стратегії роботи в парі.
Стратегія розвитку критичного мислення. Асоціативний кущ.
 Читання з позначками (система Поміч).
  Інтегруємо Щоденні 5 та Щоденні 3 в розклад класу.
Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
5.        Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.
6.        Сучасний учитель як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи.

  Практична робота. Складання портрета сучасного педагога.
  Психологічна служба «Моя професія - вчитель». Засоби профілактики та подолання професійного вигорання педагогів.
7.        Обговорення, коригування та затвердження плану роботи ММО вчителів   1-их класів на 2018-2019 навчальний рік. 

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)        опрацювати посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017;
2)        опрацювати Лист МОН України від 03.07.2018р. №1/9-415 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018-2019 н. р.»;
3)        взяти до уваги Інформаційне повідомлення Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України б/н від 05.03.2018р. «Перелік навчальних програм. Варіативний складник. Початкова школа»;
4)        ознайомитися з Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»;
5)        ознайомитись з публікаціями на порталі «Нова українська школа»:
ü  Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів
ü  Оцінювання по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні;
6)        опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015 р.;
7)        скоригувати індивідуальні педагогічні проблеми, над якими вчителі будуть працювати протягом навчального року;
8)        спланувати роботу щодо реалізації шкільної програми "Ключі до успіху";
9)        спланувати та взяти участь у Тижні початкової школи;
10)    підготовка, презентація та розповсюдження продуктів педагогічної діяльності членами ММО;
11)    взяти до уваги поради для вчителя «Управління часом»: https://naurok.com.ua/post/sekreti-upravlinnya-chasom-dlya-vchitelya

Засідання 2. Жовтень.
Відділ освіти

Тема. Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти
 початкової школи. Мовно-літературна освітня галузь
1.      Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.
2.      Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.
3.      Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних  результатів навчальної діяльності на уроках української мови та літературного читання:
       - технологія «кластера» на уроках літературного читання;
          -  квестова технологія у навчанні мови і літератури;
      - метод проектів на уроках літературного читання;
       - технологія ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного мислення).

4.        Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
5.        Ключові компетентності учнів 1-их класів Нової української школи.
6.        Календарно-тематичне планування у 1-ому класі НУШ.
7.        Рекомендації щодо розроблення власних типових освітніх програм.
8.        Перелік навчальних програм варіативної складової навчального плану.
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)        взяти до уваги рекомендації «Як створити та провести квест-урок»:
Ø  вебінар «Методика створення та проведення навчальних квестів»:https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-provedennya-navchalnih-kvestiv;
2)        опрацювати статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»: https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki;
3)        розробити та провести Тиждень української мови та писемності в 1-их класах.

Засідання 3. Лютий.
Відділ освіти

Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент 
Нової української школиМатематична освітня галузь

Якщо ти хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні.
Магатма Ганді
      Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів.
       Інтеграція у навчанні молодших школярів математики.
      Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:
Ø  кейс-технологія;
Ø  «перевернуте навчання»;
Ø  сторітелінг;
Ø  технологія «боншо»;
Ø  технологія квестів;
Ø  технологія «кольорові капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно);
4.      Шляхи розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках математики.
5.      Вивчення математичних понять і закономірностей у проектній діяльності.
6.      Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України.
7.      Групові методи роботи на уроках у початковій школі.
8.      Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.
Практикум. Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок»

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)   ознайомитися з добіркою матеріалів, які допоможуть запровадити принципи STEM-освіти в освітній процес:
Ø  вебінар «STEM у школі: методичні рекомендації щодо впровадження на уроках»: https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodo-vprovadzhennya-na-urokah;
2)   взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі – це круто»:
3) ознайомитися з відеоматеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного мислення»: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya;
4)                  розробити та провести Тиждень математики в початкових класах;
5)   переглянути інтегровані уроки учасників конкурсу «Учитель року-2017» в номінації «Початкова освіта»;
6)   підготувати матеріали «На допомогу вчителю: схеми аналізу та самоаналізу уроку»;
7)   взаємовідвідування та аналіз уроків членами міжшкільного методичного об’єднання.

Засідання 4. Квітень.
ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Барабой

Тема. Модернізація змісту освіти в умовах реалізації 
Державного стандарту початкової освіти. 
Природнича освітня галузь

1.    Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми.
2.    Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках природознавства.
3.    Скрайбінг – сучасний засіб візуалізації мислення учнів.
4.    Аукціон методичних ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства:
Ø  активізація пізнавальної діяльності учнів на уроці природознавства засобами технології «перевернутий клас»;
Ø  прийом фішбоун;
Ø  прийом «Кубик Блума»;
Ø  використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування екологічної культури учнів.
5.    Створення дидактичної картотеки. Екологічні творчі проекти.
6.    Актуальний діалог. Організація дискусії з використанням Дискусійної шкали.
7.    Актуальний коментар. Основні міжнародні документи у сфері інклюзивної освіти. Основні поняття у сфері інклюзивної освіти.

Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)        підготувати та провести шкільний Тиждень екологічного виховання;
2)        опрацювати літературу з питання розвитку критичного мислення молодших школярів:
Ø  Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням критичного мислення / упор.Г.О. Ярош, Н.М. Седова. – Х.:Вид.гр. «Основа», 2012
Ø  Вукіна Н.В., Дементієвська Н.Л., Суізієнко І.М. Критичне мислення: як цього навчити. – Х., 2007
Ø  Дичківська І.М.Інноваційні педагогічні технології. – К.: Академвидав., 2014
Ø  Досяк І.М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій в початкових класах. – Вид.гр. «Основа», 2017
Ø  Матоніна Р.Д. Розвиток критичного мислення учнів початкових класів. – Х.: Вид.гр. «Основа», 2013;
3)        опрацювати наказ МОН України від 14.07.2015 р. № 762 «Порядок переведення учнів (вихованців) ЗНЗ до наступного класу» та нормативні документи щодо закінчення 2018-2019 н.р.

Засідання 5. Червень.
Відділ освіти

Тема. Підсумок роботи методичного обєднання за рік
Ніщо так не возвеличує і не дає право відчути себе людиною, в найвищому розумінні цього слова, як праця, в яку віриш і любиш.
                                    Олександр Білаш
1.      Звіт керівника ММО про підсумки роботи за рік.
2.      Виставка «Творчі сходинки». Досягнення членів ММО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).
3.      Звіт членів ММО про результативність їх участі в роботі семінарів-практикумів, творчих груп, тижні педагогічної майстерності.
4.      Звіт членів ММО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.
5.      Педагогічний тренінг «Сходинки успіху в роботі вчителя».

План засідань міжшкільного методичного об'єднання вчителів  2-их та 3-іх класів закладів загальної середньої освіти 
Дальницької сільської ради на 2018-2019 навчальний рік

Тема саморозвитку педагогічної діяльності вчителів 2-х та 3-х класів

«Мотивація навчальної діяльності як чинник розвитку пізнавальних здібностей учнів»

Керівник ММО вчителів 2-их та 3-іх класів ЗЗСО – Бершадська Галина Трохимівна, вчитель 2-ого класу Доброолександрівської ЗОШ І-ІІІ ступенів, вчитель вищої категорії, «Старший вчитель»

I засідання. Серпень

Дата проведення:  28 серпня 2018 року
Форма проведення: круглий стіл
Місце проведення: Дальницька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тема. Особливості організації освітнього процесу в початкових класах закладів загальної середньої освіти  у 2018-2019 навчальному році.

Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи. Обговорити виконання плану роботи методичного об'єднання за 2017-2018 начальний рік та затвердити план роботи на 2018-2019 навчальний рік. Проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
  
План
1.      Аналіз роботи ММО вчителів 2-их та 3-іх класів ЗЗСО за минулий навчальний рік.
2.      Обговорення та затвердження плану роботи ММО на 2018-2019 навчальний рік.
3.      Опрацювання Інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України «Особливості організації  освітнього процесу в 1-4-их класах закладів загальної середньої освіти 2018-2019 навчального року»:
3.1.  Затвердження змін до освітньої діяльності учнів 2-3 класів ЗЗСО.
3.2.  Інструкція щодо заповнення Класного журналу для 2-4 класів ЗЗСО.
3.3.  Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів для учнів 2-4-х класів ЗЗСО.
3.4.  Використання робочих зошитів у початковій школі.
3.5. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.
3.6 Дотримання вимог Державного стандарту початкової освіти 2012 року у календарно-тематичному плануванні вчителів.
3.7.   Про обсяг і характер домашніх завдань учнів початкових класів.
3.8.    Аналіз навчальних  програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи.

II засідання. Грудень

Дата проведення: 19 грудня 2018 року
Форма проведення: семінар-практикум
Місце проведення: Доброолександрівська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тема. Системно-діяльнісний підхід до навчання учнів початкової школи на засадах педагогічного партнерства 

Мета. Опрацювати з педагогами Державний стандарт початкової освіти, ключові компетентності учнів початкових класів за НУШ, методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу,  ознайомитися з Концепцією Нової української школи, з типовими освітніми програмами (під керівництвом О.Савченко та Р.Шияна)

План роботи:
1. Презентація про педагогічний колектив Доброолександрівської ЗОШ   І-ІІІ ступенів.
2.Урок математики у 3-Б класі «Усне письмове додавання в межах тисячі
Розпізнавання геометричних фігур. Задачі на знаходження периметра квадрата» (вчитель
Крива Алла Олександрівна)
3.Урок літературного читання у 4 класі «Тамара Коломієць «Ялинка мого дитинства»
(вчитель Кушко Вікторія Ігорівна)
4. Засідання круглого столу
Державний стандарт початкової освіти 2018 року
  Концепція Нової української школи
 Ключові компетентності учнів початкових класів на НУШ
 Типові освітні програми (під керівництвом О.Савченко та Р.Шияна)
  Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1-ого класу.
5. Святковий ярмарок до дня святого Миколая
6. Вироблення методичних рекомендацій

IIІ засідання. Квітень 

Дата проведення
Форма проведення: ділова гра
Місце проведення: ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Барабой

Тема.  Урок – форма підвищення методичної майстерності. Ігрова діяльність на уроці як метод навчання й розвитку учнів початкової школи.

Мета.   Обговорити вимоги до сучасного уроку, способи та рівень підготовки вчителів до проведення сучасного уроку. Обговорити вплив ігрової діяльності на навчання й розвиток учнів молодшої ланки.
 План
1. Урок – форма підвищення методичної майстерності. Вимоги до сучасного уроку. Підготовка вчителя до сучасного уроку.
2. Нестандартні уроки – шлях розвитку творчих здібностей школярів.
3. Ігрова діяльність як метод навчання й розвитку.
4. Розвивальний потенціал дидактичної гри у сучасній початковій школі.
6. Огляд новинок фахових видань.
7. Вироблення методичних рекомендації для покращення організації освітньої  діяльності.

ІV засідання. Червень

Дата проведення:
Форма проведення: круглий стіл
Місце проведення: Відділ освіти

Тема. Підсумки роботи міжшкільного методичного об'єднання вчителів 2-их та 3-іх класів ЗЗСО за 2018-2019 навчальний рік. Складання перспективного плану роботи на наступний рік. Аналіз підсумкових контрольних робіт та результатів ДПА серед учнів 4-их класів.


Мета. Підвести підсумки роботи міжшкільного методичного об'єднання вчителів 2-их та 3-іх класів закладів загальної середньої освіти за 2018-2019 навчальний рік. Скласти перспективний план роботи на наступний навчальний 2019-2020 рік. Націлити вчителів майбутніх 4-их класів на розвиток освітньої діяльності щодо вивчення Державного стандарту початкової освіти 2018 року, на обробку Типової освітньої програми (під керівництвом Р.Шияна), Концепції Нової української школи. Проаналізувати проведення підсумкових контрольних робіт та результатів ДПА серед учнів 4-их класів ЗЗСО у 2018-2019 навчальному році, взяти до уваги типові помилки учнів 4-их класів при написанні ДПА та спланувати навчальну діяльність майбутніх учнів 4-их класів на подолання та усунення даних типових помилок


План роботи

1.      Аналіз успішності навчальних досягнень учнів з основних наук за 2018-2019 навчальний рік

2.      Аналіз виконання освітніх програм з навчальних предметів.

3.      Підсумки проведення ДПА у 4-их класах.

4.      Звіти вчителів з питань самоосвіти. Виставка методичних розробок нестандартних уроків.

5.      Проведення заходів із попередження дитячого травматизму і збереження здоров'я дітей під час роботи шкільного табору та літнього відпочинку.

6.      Підсумки роботи ММО за 2018-2019 навчальний рік та перспективне планування роботи на наступний навчальний рік.  

Тематика засідань міжшкільного методичного об`єднання вчителів 4-их класів закладів загальної середньої освіти Дальницької сільської ради на 2018-2019 навчальний рік


Проблема розвитку самоосвіти вчителів 4-их класів


«Індивідуально-особистісне та професійно-діяльнісне самовдосконалення педагога початкових класів для кращого впровадження змісту Нової української школи»





Керівник ММО вчителів 4-их класів – Терновенко Тетяна Яківна, вчитель 4-ого класу Дальницької ЗОШ І-ІІІ ступенів, вчитель вищої категорії




Засідання 1. Серпень.

Дальницька ЗОШ І-ІІІ ступенів
Тема. Нова українська школа – новий зміст освіти
Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра
Конфуцій
1.        Аналіз роботи міжшкільного методичного об’єднання вчителів 4-их класів ЗЗСО за попередній навчальний рік.
2.        Актуальний діалог.
ü  Закон України «Про освіту» у контексті проблем реформування початкової школи. 
ü  Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна.
3.        Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення:
ü  Державний стандарт початкової освіти.
ü  Базовий навчальний план. Типова освітня програма. Типовий навчальний план. Робочі навчальні плани. Модельні навчальні програми.
ü  Інтеграція та інтегроване навчання.
ü  Планування тематичного навчання.
ü  Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.

4.        Актуальний інструктаж.
ü  Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2018-2019 навчальному році.
ü  Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
5.        Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.
6.        Сучасний учитель як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи.
ü  Практична робота. Складання портрета сучасного педагога.
ü  Психологічна служба «Моя професія - вчитель». Засоби профілактики та подолання професійного вигорання педагогів.
7.        Обговорення, коригування та затвердження плану роботи ММО вчителів   4-их класів на 2018-2019 навчальний рік. 
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)        знати основні положення Концепції «Нова українська школа», затвердженої Кабінетом Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988;
2)        ознайомитися з наказом МОН України від 13.07.2017р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗЗСО І ступеня»;
3)        ознайомитися з Законом України «Про освіту», прийнятого Верховною Радою України 05.09.2017р.;
4)        ознайомитися з Листом МОН України №1/9-554 від 13.10.2017р. «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»;
5)        ознайомитися з Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. №87;
6)        опрацювати наказ МОН України від 20.04.2018р. №407 «Про затвердження Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня» (стосується 2-4 класів);
7)      опрацювати наказ МОН України від 21.03.2018р. № 268 «Про затвердження Типових освітніх та навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти» (стосується 1 класів);
8)        опрацювати посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» під заг. ред. Бібік Н.М. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017;
9)        ознайомитися з наказом МОН України №137 від 13.02.2018р. «Про затвердження Примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи»;
10)    опрацювати наказ МОН України №283 від 23.03.2018р.  «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»;
11)    опрацювати Лист МОН України від 03.07.2018р. №1/9-415 «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу  у 2018-2019 н. р.»
12)    опрацювати Інструкцію щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджену наказом Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412, та методичні рекомендації щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (лист Міністерства освіти і науки України від 21.09.2015 № 2/2-14-1907-15 та лист МОН від 22.05.2018 № 1/9-332);
13)    взяти до уваги Інформаційне повідомлення Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України б/н від 05.03.2018р. «Перелік навчальних програм. Варіативний складник. Початкова школа»;
14)    взяти до уваги наказ МОН України № 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів ЗНЗ» (стосується 2-4 класів);
15)    опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р. (стосується 2-4 класів);
16)    опрацювати додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;
17)    ознайомитися з Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»;
18)    ознайомитись з публікаціями на порталі «Нова українська школа»:
ü  Як по-новому оцінюватимуть учнів перших класів
ü  Оцінювання по-новому: як закордонний досвід оцінювання в початкових класах можна використати в Україні
19)    взяти до уваги Лист МОН України від 15.09.2015 р. «Щодо дистанційної форми навчання в ЗНЗ»;
20)    опрацювати Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджену наказом МОН України № 641 від 16.06.2015 р.;
21)    опрацювати додаток до наказу МОН України № 641 від 16.06.2015 р. «Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у ЗНЗ»;
22)    взяти до уваги постанову Кабінету міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» зі змінами згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 588 від 09.08.2017р.;
23)    взяти до уваги Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти від 05.02.2018р. №2.5-281 «Роз'яснення щодо тривалості уроку в інклюзивних класах та функціональних обов’язків асистента учителя»;
24)    взяти до уваги матеріали статей про інклюзивну освіту на сайтах «Освіторія. Медіа», «НУШ», «На Урок» тощо:

25)    опрацювати літературу з питань самоосвіти вчителя А.Я.Айзенберга, Г.І.Вергелеса, І.Р.Калмикова, А.А.Колесникова, Л.М.Мітіна, С.Лебедєва, Т.М.Левашової, М.М.Лобанова, Л.М.Логутенко, В.Д.Луганського, Б.І.Любімова;
26)    опановувати новітні практики, технології, методики, спираючись на знання набуті у ході дистанційного навчання на сайті студії онлайн-освіти EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах;
27)    скоригувати індивідуальні педагогічні проблеми, над якими вчителі будуть працювати протягом навчального року;
28)    спланувати освітній процес 4-их класів на навчальний рік, взявши до уваги  тематичний підхід до організації навчання;
29)    спланувати роботу щодо реалізації шкільної програми "Ключі до успіху";
30)    спланувати та взяти участь у Тижні початкової школи;
31)    організувати участь учнів 1-4 класів у шкільному марафоні "Інтелект. Талант. Духовність";
32)    підготовка, презентація та розповсюдження продуктів педагогічної діяльності членами ММО;
33)    взяти до уваги поради для вчителя «Управління часом»: https://naurok.com.ua/post/sekreti-upravlinnya-chasom-dlya-vchitelya

Засідання 2.  Листопад.
Тренінг (смт Овідіополь та смт Великодолинське)

Тема. Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи. Мовно-літературна освітня галузь
Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта.
                                                   Кевін Келлі
1. Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.
2. Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.
3. Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови та літературного читання:
Ø технологія «кластера» на уроках літературного читання;
Ø квестова технологія у навчанні мови і літератури;
Ø метод проектів на уроках літературного читання;
Ø технологія ЧПКМ (читання і письмо для розвитку критичного мислення).
4.  Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)        взяти до уваги рекомендації «Як створити та провести квест-урок»:
Ø  вебінар «Методика створення та проведення навчальних квестів»:https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-provedennya-navchalnih-kvestiv;
2)        опрацювати статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»: https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki;
3)        розробити та провести Тиждень української мови та писемності в початкових класах;
4)        організувати участь молодших школярів у Всеукраїнських іграх «Соняшник», «Sunflower», творчих конкурсах юних мовознавців;
5)        підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в мовно-літературній освітній галузі.

Засідання 3. Лютий.
ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Барабой

Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь
Якщо ти хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні.
Магатма Ганді
1.      Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів.
2.      Інтеграція у навчанні молодших школярів математики.
3.      Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:
Ø  кейс-технологія;
Ø  «перевернуте навчання»;
Ø  сторітелінг;
Ø  технологія «боншо»;
Ø  технологія квестів;
Ø  технологія «кольорові капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно);
4.      Шляхи розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках математики.
5.      Вивчення математичних понять і закономірностей у проектній діяльності.
6.      Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України.
7.      Групові методи роботи на уроках у початковій школі.
8.      Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.
9.      Підготовка до проведення учнівської олімпіади серед учнів 4-их класів ЗЗСО Дальницької сільської ради з базових навчальних дисциплін: українська мова, математика, природознавство.
10.  Підготовка учнів 4-их класів ЗЗСО до ДПА 2019 року.
Практикум. Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок»
     Зустріч з вихователями старших груп закладів дошкільної освіти Дальницької сільської ради для обговорення питань щодо кращої адаптації майбутніх першокласників у навчальних закладах.
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)   ознайомитися з добіркою матеріалів, які допоможуть запровадити принципи STEM-освіти в освітній процес:
Ø  вебінар «STEM у школі: методичні рекомендації щодо впровадження на уроках»: https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodo-vprovadzhennya-na-urokah;
2)   взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі – це круто»:
3) ознайомитися з відеоматеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного мислення»:https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislenn
4) ознайомитися з літературою по впровадженню групових методів навчання:
Ø  Лійметс Т.В. Групова робота на уроці. – К., 2005
Ø  Галіцина Л. Ігри для дорослих. Інтерактивні методи навчання. – К., 2005
Ø  Методичний порадник: форми і методи навчання / укладач Б.О.Житник. – Х.: А.С.К., 2014
Ø  Уваров А.Ю. Кооперація в навчанні: групова робота. – К., 2011;

5)   розробити та провести Тиждень математики в початкових класах;
6)   організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській грі «Кенгуру»;
7)   переглянути інтегровані уроки учасників конкурсу «Учитель року-2017» в номінації «Початкова освіта»;
8)   підготувати матеріали «На допомогу вчителю: схеми аналізу та самоаналізу уроку»;
9)   взаємовідвідування та аналіз уроків членами міжшкільного методичного об’єднання.

Засідання 4. Квітень. 
Дальницька ЗОШ І-ІІІ ступенів

               Тема. Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Природнича освітня галузь.     Підсумок роботи методичного обєднання за рік
Немає прагнення більш природного, ніж прагнення до знань.
 М. де Монтель
1.    Організаційно-педагогічні умови формування екологічної грамотності молодших школярів.
2.    Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми.
3.    Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках природознавства.
4.    Скрайбінг – сучасний засіб візуалізації мислення учнів.
5.    Аукціон методичних ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства:
Ø  активізація пізнавальної діяльності учнів на уроці природознавства засобами технології «перевернутий клас»;
Ø  прийом фішбоун;
Ø  прийом «Кубик Блума»;
Ø  використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування екологічної культури учнів.
6.    Творчі проекти – засіб виховання соціально активної особистості.
7.    Створення дидактичної картотеки. Екологічні проекти.
8.    Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання випускників      4-их класів в основній школі.
9.    Тренінг для вчителів 4-их класів та майбутніх вчителів 5-их класів ЗЗСО Дальницької сільської ради «Адаптація майбутніх п'ятикласників у старшій школі».
10.   Проведення ІІ етапу учнівської олімпіади серед учнів 4-их класів ЗЗСО Дальницької сільської ради з базових навчальних дисциплін: українська мова, математика, природознавство.
11.   Актуальний коментар:  ДПА-2019
12.   Звіт керівника ММО про підсумки роботи за навчальний рік.
13.  Виставка «Творчі сходинки». Досягнення членів ММО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації, онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).
14.  Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 4-х класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, міжшкільних олімпіадах, Всеукраїнських та  міжнародних конкурсах та інтернет-олімпіадах.
Завдання для самоосвітньої роботи між засіданнями:
1)        підготувати та провести шкільний Тиждень екологічного виховання;
2)        організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській грі «Геліантус», Всеукраїнській інтернет-олімпіаді «Крок до знань», творчих конкурсах юних екологів;
3)        опрацювати літературу з питання розвитку критичного мислення молодших школярів:
Ø  Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням критичного мислення / упор.Г.О. Ярош, Н.М. Седова. – Х.:Вид.гр. «Основа», 2015
Ø  Вукіна Н.В., Дементієвська Н.Л., Суізієнко І.М. Критичне мислення: як цього навчити. – Х., 2017
Ø  Дичківська І.М.Інноваційні педагогічні технології. – К.: Академвидав., 2014
Ø  Досяк І.М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій в початкових класах. – Вид.гр. «Основа», 2017
Ø  Матоніна Р.Д. Розвиток критичного мислення учнів початкових класів. – Х.: Вид.гр. «Основа», 2013
4)        підготовка, презентація та розповсюдження інноваційного досвіду щодо екологічного виховання молодших школярів;
5)        опрацювати наказ МОН  України «Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» та нормативні документи щодо проведення ДПА учнів у 2019 році;
6)        ознайомитися з Інструкцією про звільнення від проходження ДПА за станом здоров'я (Наказ МОН України, Міністерства охорони здоров'я України      від 01.02.2013 р. № 72/78);
7)        учителям 4 класів розробити завдання на державну підсумкову атестацію;

8)        опрацювати наказ МОН України від 14.07.2015 р. № 762 «Порядок переведення учнів (вихованців) ЗНЗ до наступного класу» та нормативні документи щодо закінчення 2018-2019 н.р


Додаток 1. Банк даних про склад ММО вчителів початкових класів ЗЗСО     


                    станом на 2018-2019 навчальний рік


ПІП учителя
Стаж
роботи
Клас
Освіта
Категорія
Підвищення
кваліфікації
Остання
атестація
Електронна
пошта
1










Додаток 2. Теми  самоосвіти

з/п
ПІБ учителя
Науково-методична проблема, над якою працює
Форма звіту
1





    


Додаток 3. Графік відкритих уроків, виховних заходів

з/п
ПІБ учителя
Клас
Предмет
Тема уроку
Науково-методична мета
Термін проведення


Додаток 4. Заходи зі зміцнення навчально-матеріальної бази (мається на увазі поповнення 
навчального кабінету певним навчальним матеріалом)
з/п
Заходи
Виконавець
Термін виконання
Примітка
    
Додаток 5. Організація позакласної роботи

з/п
Зміст роботи
Відповідальний
Термін проведення
Примітка

Додаток 7.
Методична картка вчителя
ПІБ____________________________________________________________________
Число, місяць, рік народження_____________________________________________
Освіта, № диплома, коли виданий, назва навчального закладу __________________
Спеціальність за дипломом________________________________________________
Педагогічний стаж_______________________________________________________
З якого часу працює в навчальному закладі__________________________________
Який предмет викладає___________________________________________________
В яких класах, кількість годин_____________________________________________
Класне керівництво_______________________________________________________
Кабінет_________________________________________________________________
Інше навантаження_______________________________________________________
Остання курсова перепідготовка(рік, № посвідчення)__________________________
Остання атестація (рік)____________________________________________________
Категорія_______________________________________________________________
Заохочення (рік, грамота, значок, медаль, орден, звання тощо)__________________
Тема, над якою працює___________________________________________________
Відкритий урок, клас_____________________________________________________
Відкритий виховний захід, клас____________________________________________
Домашня адреса, телефон_________________________________________________
Паспорт: серія номер, коли і ким виданий___________________________________


Розробила методист відділу освіти, культури,
молодіжної політики та спорту Дальницької с/р                         Ю.М. Вирлан







Немає коментарів:

Дописати коментар