15.01.19

№11 Про проведення моніторингу з питання наступності дошкільної та початкової освіти Дальницької сільської ради


Н А К А З № 11
Від  14.01.2019 року                                                                       

       Відповідно до річного плану роботи відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради на 2018-2019 навчальний рік, з метою проведення моніторингу питання наступності дошкільної та початкової освіти щодо виконання вимог Державного стандарту Базового компонента дошкільної та початкової освіти, забезпечення поступового переходу від попереднього вікового періоду до нового в сучасних умовах, які склалися в Україні, зближення умов виховання та навчання старших дошкільників і молодших школярів

НАКАЗУЮ:
1.Провести упродовж березня-квітня 2019 року (включно) моніторингове дослідження з питання наступності дошкільної та початкової освіти.
2.Затвердити протокол моніторингового дослідження з питання наступності дошкільної та початкової освіти, що додається.
3.Методисту відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради Ю.М.Вирлан:
3.1.Здійснювати методичний супровід закладів освіти з даного питання.
3.2.Підготувати необхідний інструментарій щодо проведення моніторингового дослідження з питання наступності дошкільної та початкової освіти.
3.3.Узагальнити до 01 травня 2019 року підсумки проведення моніторингового дослідження наказом відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради, які довести до відома керівників закладів загальної середньої та дошкільної освіти на плановій колегії відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради.
4.Керівникам закладів загальної середньої та дошкільної освіти Дальницької сільської ради:
4.1.Проаналізувати результати планування та організації питання наступності щодо виконання вимог Державного стандарту Базового компонента дошкільної та початкової освіти.
4.2.Провести діагностику компетентності педагогічних кадрів для визначення рівня професійної адаптації з даного питання на основі індивідуальних особливостей, педагогічних здібностей, можливостей, знань.
5. Координацію за виконанням даного наказу покласти на методиста відділу освіти, культури, молодіжної політики та спорту Дальницької сільської ради Ю.М. Вирлан. 


Начальник відділу освіти,                                                  С.Г.Балан
культури, молодіжної політики
та спорту Дальницької сільської ради           


Додаток
до наказу відділу освіти, культури,
молодіжеої політики та спорту
                                                                    ______________________________ 


ПРОТОКОЛ
проведення моніторингового дослідження щодо вивчення питання наступності         дошкільної та початкової освіти Дальницької сільської ради

Форма реалізації
Заходи
Оцінка адміністрації закладу
Експертна оцінка
Координація діяльності усіх підрозділів освітньої системи щодо створення єдиного освітнього простору дитини на етапі її переходу від дошкільної до початкової ланки освіти
Укладання угод про сумісну діяльність у галузі наступності між усіма підрозділами освітньої системи Дальницької сільської ради. Розробка сумісних заходів


Проектування моделі цілісного освітнього простору на етапі переходу від дошкільної до початкової ланки освіти


Орієнтування змісту взаємодії на впровадження компетентнісного підходу до розв'язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти


Забезпечення зворотного зв'язку, взаємозвітності, здійснення самоаналізу та взаємоаналізу діяльності у галузі наступності


Організація сумісних заходів



Програмно-методичне забезпечення освітніх закладів
Діагностика стану програмно-методичного забезпечення щодо впровадження нових Державних стандартів в умовах наступності між дошкільною та початковою ланками освіти


Створення та поповнення дидактичної бази для підготовки дитини до школи відповідно до завдань нових Державних стандартів дошкільної та початкової освіти


 Створення методичного банку для самоосвіти педагогів, які працюють в умовах єдиного освітнього простору дитини на етапі переходу від дошкільної до початкової ланки освіти


Збереження здоров'я
дитини
































Моніторингу стану фізичного, психічного, соціального здоров'я дітей. Розробка комплексних заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я в умовах ЗДО та ЗЗСО з урахуванням результатів поглибленого медичного огляду дітей при організації з ними різних форм активного відпочинку та проведенні занять (уроків) з фізкультури


Медичний контроль за станом здоров'я, фізичним розвитком дітей з вирішенням питань індивідуальної корекційної роботи та оцінки ефективності проведених оздоровчих заходів 


Створення сучасного інформаційно-комп'ютерного забезпечення оздоровчої системи та ведення прогнозованої роботи здоров'язберігаючого напрямку


Пошук нових методик профілактики та лікування дитячих захворювань. Впровадження інноваційних технологій та методик фізкультурно-оздоровчої роботи на основі особистісно-орієнтованої моделі з метою підвищення інтересу та забезпечення позитивного ставлення до занять фізичними вправами, з метою виховання бажання самостійно та систематично фізично розвиваються 


Запровадження єдиних підходів (врахування віку, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог, адекватність вимог, методик навчання, розвитку та виховання) між учасниками освітнього процесу:
-       у створенні умов для виконання раціонального режиму дня, правильній організації харчування та питного режиму для дітей;
-       у виконанні санітарно-гігієнічних вимог при організації освітнього процесу;
-       в урізноманітненні проведення форм активного відпочинку з використанням здоров'язберігаючих та здоров'яформуючих технологій в умовах сучасного довкілля;
-       в популяризації ідей здорового способу життя, безпечної поведінки у довкіллі, спеціальних знань серед дітей та батьківської громадськості;
-       у вихованні всебічного розвиненої особистості


Підготовка та прийом дітей до школи

Діагностика стану фізичної, психічної, соціальної, інтелектуальної готовності дітей до шкільного навчання


Вивчення матеріалів про індивідуальні особливості дитини та її родини, отриманих із ЗДО вчителями початкових класів та керівниками початкової ланки ЗЗСО


Здійснення контролю за:
-  підготовкою дітей до школи на базі ЗДО та ЗЗСО;
-  прийомом дітей до закладів загальної середньої освіти нового типу;
-  організацією роботи з батьками майбутніх першокласників


Забезпечення компетентнісно-орієнтованого навчання та виховання
Створення моделі психолого-педагогічного супроводу розвитку вихованця ЗДО та учня 1 класу в системі компетентнісно-орієнтованого підходу до навчання


Створення умов для впровадження в розвивальному середовищі закладів дошкільної освіти та освітньому процесі закладів загальної середньої освіти технологій продуктивного навчання


Організація динамічних, творчих груп вчителів початкових класів ЗЗСО та вихователів-методистів ЗДО з питання опрацювання критеріїв щодо визначення рівня сформованості ключових компетенцій у вихованців ЗДО та учнів 1 класів ЗЗСО


Діагностика професійної компетентності вчителя (вихователя) з метою визначення готовності педагогів до реалізації компетентнісного підходу в сучасному освітньому процесі дітей старшого дошкільного віку


Моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетенцій у вихованців ЗДО в умовах впровадження Базового компоненту дошкільної освіти


Моніторингові дослідження сформованості предметних компетентностей в учнів 1-х класів ЗЗСО в умовах впровадження Державного стандарту загальної освіти



Систематизація методичних, дидактичних розробок з виявлення та розвитку інтелектуальної та креативної обдарованості учнів за їх віковими етапами розвитку


Впровадження методичних рекомендацій щодо роботи з батьками майбутніх першокласників та учнів 1-ого класу ЗЗСО в умовах дотримання вимог Державних стандартів дошкільної та початкової освіти


Ознайомлення батьків з чинними державними нормативами та вимогами. Вивчення запиту батьків на освітні послуги, які виникли в сучасній Україні


Впровадження сучасних форм просвіти та всеобучу батьківської громадськості з проблем розвитку дитини дошкільного (шкільного) віку; родинного виховання; формування показників шкільної зрілості; особливостей взаємодії батьків з дошкільною та шкільною ланками на етапах підготовки та вступу до школи:
-    накопичення матеріалів для створення банку медіотеки та організація роботи веб-сайтів, консультпунктів в інтерактивному режимі;
-    проведення засідань «Шкіл свідомого батьківства», «Клубів сімейного спілкування», «Батьківських гостинних», «Сімейних ліцеїв»;
-    проведення сумісних фестивалів, конкурсів, родинних свят, акцій;
-    висвітлення інформації перед батьками через тематичні куточки, брошури, буклети, динамічні стенди, інформування на власних веб-сайтах закладів освіти.


Проведення сумісних відкритих заходів ЗДО та ЗЗСО з метою виявлення та подолання існуючих проблем у переході дитини до нового вікового періоду (конференцій, майстер-класів, днів відкритих дверей, місячників, флешмобів, фестивалів, тренінгів із присутністю практичних психологів


Аналіз результативності проведених заходів через анкетування батьків, різних форм спілкування, круглих столів.
Розробка тематики роботи з батьками та розподіл її на навчальний рік, перспективне планування відповідних заходів


Управління освітнім процесом в умовах наступності ЗДО та ЗЗСО
Планування роботи


Педагогічна рада


Методичне об'єднання


Творчі звіти


Методичний супровід діяльності цільової структури управління через постановку сумісних цілей, сумісне планування заходів на їх реалізацію


Впровадження моніторингового супроводу діяльності педагогів ЗДО та ЗЗСО в умовах наступності між дошкільною та початковою ланками освіти


Контроль за здійсненням освітнього процесу в умовах наступності у впровадженні нових Державних стандартів дошкільної та початкової освіти


Забезпечення зворотних зв'язків між усіма підрозділами єдиного освітнього простору дитини


Психологічний супровід освітнього процесу в умовах наступності
Психологічна просвіта керівників ЗЗСО та ЗДО


Впровадження програм психолого-педагогічної діагностики випускників ЗДО та учнів 1-х класів


Здійснення єдиного медико-педагогічного контролю за динамікою розвитку дітей


Адаптація учнів у середовищі 1-го класу
Дослідження рівня процесу адаптації учнів 1-го класу


Медіаосвіта
Створення умов для використання медіаосвіти в ЗДО, ЗЗСО, включаючи традиційні (друковані видання, радіо, кіно, телебачення), так і новітні (комп'ютерно-опосередковане спілкування, інтернет, мобільна телефонія) медіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій для використання їх в роботі з наступності ЗДО та ЗЗСО


Вивчення нормативно-правової бази взаємодії масмедіа та освітніх інституцій


Забезпечення функціонування сайту ЗДО – ЗЗСО


Створення медіатеки з питань наступності та підготовки дітей до школи


Створення електронної скриньки запитань.
Організація на сайтах освітніх закладів віртуального консультпункту для батьків дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку


Проведення інтернет-зборів батьків майбутніх першокласників


Проведення спільних заходів вчителів, батьків, вихователів (віртуальні круглі столи, веб-квести, скап-конференції) з актуальних питань підготовки дітей до шкільного навчання


Створення ігротеки для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку


Функціонування електронного методичного журналу для обміну досвідом педагогів ЗДО та ЗЗСО з вирішення проблем наступності


Проведення віртуальних конкурсів для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з залученням батьків



Немає коментарів:

Дописати коментар