04.01.19

Забезпечення температурного режиму в навчальному закладі у зимку


Забезпечення температурного режиму в навчальному закладі 
 у зимку

Діти чутливіші до зовнішніх подразників, гостріше реагують на будь-які некомфортні умови. Тому здоровий мікроклімат у закладі освіти — пріоритет номер один. А свіже повітря — це не розкіш, а життєва необхідність

Для підтримки температурного режиму в навчальному закладі у Державних санітарних правилах і нормах влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів (ДСанПіН 5.5.2.008-01) для кожного приміщення визначено оптимальну температуру:

·        класні кімнати і кабінети — +17-20 ºС 
·        майстерні по обробці металу і дерева — +16-18 ºС 
·        спортивний зал — +15-17 ºС 
·        роздягальні при спортивному залі — +19-23 ºС 
·        актовий зал — +17-20 ºС 
·        бібліотека — +16-18 ºС 
·        медичні кабінети —+21-23 ºС 
·        рекреації — +16-18 ºС 
·        спальні приміщення — +18-20 ºС 
·        умивальні — +20-23 ºС 
·        вестибюль, гардероб — +16-19 ºС 
·        туалети — +17-21 ºС 
·        душові — не нижче +25 ºС.

Аби налагодити тепловий режим у закладі, закцентуйте увагу на таких аспектах, як:

·        температурні показники
·        утеплення вікон і дверей 
·        стан опалювальних приладів 
·        санітарний стан вікон.

Підтримуйте оптимальну температуру в навчальному закладі

В осінньо-зимовий період підтримуйте оптимальний повітряно-тепловий режим у закладі освіти. Не допускайте різких коливань температури повітря та протягів.

Правило 1. Установити за радіаторами екрани, які відбиватимуть тепло. Вони спрямують тепло у приміщення. 
Правило 2. Обладнати вентиляцію зворотним клапаном. Хоча він пропускає повітря із приміщення, але блокує рух повітря і навіть пориви вітру знадвору. Правило 3. Нанести на скло вікон теплоутримувальну плівку. Вона затримає тепло всередині приміщення і не впливатиме на освітлення. 
Правило 4. Утеплити фасади, покрівлю, вікна, двері. 
Правило 5. За можливості встановити сучасні (енергозбережувальні) вікна та двері.

Поради щодо підтримання оптимальної температури: 

·        у позаурочний час в усіх приміщеннях закладу має бути не нижче +15 ºС 
·        у приміщеннях закладів відносна вологість повітря має бути 40-60% (п. 5.5 ДСанПіН) 
·        в опалювальний сезон необхідно проводити вологе прибирання частіше, аби зволожити сухе повітря.

Не можна огороджувати опалювальні прилади дерев’яно-стружковими і дерев’яно-волокнистими плитами та використовувати огорожу з полімерних матеріалів.

Виявіть місця втрати тепла у навчальному закладі

Найчастіше тепло втрачається крізь:

·        вікна 
·        радіатори 
·        вентиляцію 
·        стіни 
·        підлогу 
·        двері.

Вікна

Під час підготовки закладу освіти до роботи в осінньо-зимовий період утепліть вікна, якщо, звісно, не встановлено енергозбережувальні.

Зобов’яжіть столяра перевірити механізми відчинення-зачинення вікон, за потреби — відрегулювати їх. Аби не було протягів, у класних кімнатах і кабінетах, де не встановлено енергозбережувальні вікна, слід утеплити вікна. Адже відомо, що саме крізь них приміщення віддає майже 40% тепла.

Утеплення вікон охоплює такі види робіт:

·        ремонт рам за потреби 
·        заміна фурнітури за її несправності 
·        усунення щілин між коробкою вікна та стінкою.

Утеплення вікон

 1.Перевірте, чи є щілини між коробкою та стіною. Якщо вони порівняно вузькі, замажте їх штукатуркою. Якщо щілини ширші за 0,5 см — заповніть їх монтажною піною 
2.Для теплоізоляції використовуйте клейкі стрічки з гуми або поролону. У разі зачинення вікна стрічка затискається між коробкою і рамою та заповнює щілини. За відсутності клейкої стрічки утепліть вікна за допомогою товстої мотузки для білизни, закріпивши її маленькими гвіздочками 
3.Перш ніж утеплювати рами клейкою стрічкою, вимийте її водою з мийним засобом і висушіть. Тоді приклеєна стрічка надійно триматиметься 
4.Після замазування щілин прокладіть поролон або тканину між рамами. Потім заклейте вікна смужками паперу, тканини або паперової (малярної) клейкої стрічки 
5.Не використовуйте поліетиленову клейку стрічку для заклеювання вікон. Вона легко рветься та часто відпадає 
6.Смужки тканини або паперу наклеюйте клейстером, звареним із крохмалю, або господарським милом 

Радіатори

Температура повітря в приміщеннях залежить і від роботи опалювальної системи. Організуйте її перевірку і ремонт.

Радіатори можуть нагріватися нерівномірно. Цьому може сприяти повітря. Тому слід звернутися до відповідних організацій із проханням спустити повітря із радіаторів.

Можна установити на радіаторах терморегулятори. Вони дадуть змогу регулювати рівень нагрівання залежно від погоди на вулиці або умов приміщення.

Усі опалювальні прилади мають бути огороджені. Іноді, аби зменшити тепловіддачу, а також уберегти учнів від опіків і травм, їх огороджують дерев’яними решітками.

Найраціональніше розміщувати опалювальні прилади у стелі та підлозі. При розміщенні опалювальних приладів у стінах, підлозі при температурі повітря у приміщенні 21 ºС і вище температура має бути:

·        стін — +33-38 ºС
·        підлоги — +18,5-28 ºС 
·        підвіконня — +40-45 ºС 
·        стелі — +29-32 ºС.

Підлога

Втрата тепла може відбуватися й через аварійний стан підвального приміщення. Воно може продуватися, утворюються щілини у цоколі будівлі. Тому варто утеплити підлогу в приміщеннях на першому поверсі.

Якщо ви плануєте встановити теплу підлогу, стежте, аби її не укладали близько до стіни. Інакше вона буде швидше холонути і споживати більше енергії.

Стіни

Якщо будівля закладу панельна або блочна, організуйте перевірку стану міжпанельних швів. За потреби їх варто відремонтувати й реставрувати.

Якщо ж у разі зовнішнього огляду пошкоджень стіни не виявлено, але тепло вона не утримує, слід її утеплити.

вентиляція

Природна вентиляція приміщень закладів освіти здійснюється через вентиляційні канали. Окремі системи вентиляції мають бути в харчоблоці, актовому залі, роздягальнях, туалетних кімнатах, спортивних приміщеннях.

Перевірку й чистку вентиляційних систем організовуйте раз на рік. Бо іноді приміщення охолоджується через погану роботу вентиляції, через яку проходить холодне повітря з вулиці.

До початку занять і після їх закінчення необхідно здійснювати наскрізне провітрювання навчальних приміщень. Тривалість наскрізного провітрювання визначають за погодними умовами згідно з таблицею.

Тривалість наскрізного провітрювання


Температура повітря вулиці,ºС


Тривалість провітрювання навчальних приміщень,хв
на малих перервах
на великих перервах і між змінами
від +10… до +6
4-10
25-35
від +5… до 0
3-7
20-30
від 0… до -5
2-5
15-25
від -5… до -10
1-3
10-15
нижче -10
1-1,5
5-10



 У теплі дні проводять заняття при відкритих фрамугах і кватирках.

При проведенні гігієнічної оцінки повітряно-теплового режиму у навчальних приміщеннях враховують такі показники, як:

·        площа приміщення на 1-го учня 
·        об’єм, коефіцієнт природної вентиляції 
·        тривалість провітрювання приміщення 
·        система режим роботи і технічне обслуговування вентиляції 
·        режим прибирання приміщень 
·        заходи щодо запобігання заносу пилу в будівлі закладу.




Немає коментарів:

Дописати коментар