Рішення
серпневої конференції педагогічних працівників ЗЗСО та ЗДО Дальницької сільської
ради 29.08.2019 року
Обговоривши
інформаційно-аналітичні матеріалами з питань підготовки до 2019-2020
навчального року та доповідь начальника відділу освіти, культури, молодіжної
політики та спорту Дальницької сільської ради «Нова українська школа: від старту до успіху. Нові можливості розвитку
освіти в Дальницькій ОТГ», конференція педагогічних працівників рекомендує:
1.
Доповідь взяти до відома.
2. У 2019/2020 н.р. діяльність Відділу освіти,
культури, молодіжної політики та спорту Дальницької с/р, педагогічним
колективам освітніх закладів, спрямувати
на підвищення якісного рівня освітніх послуг шляхом:
–
модернізації змісту дошкільної та початкової освіти;
– забезпечення рівного доступу до якісної
освіти;
–
переходу початкової та основної школи на
новий зміст навчання відповідно до вимог Нової української школи (забезпечення
учителів відповідними державними програмами та інструктивно – методичними
матеріалами);
–
оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання в умовах упровадження
Нової української школи та реалізації нових Державних стандартів освіти;
–
підвищення рівня професійної компетентності педагогів;
–
задоволення запитів особистості;
– удосконалення системи моніторингу якості
освіти;
–
сприяння формуванню здорового способу життя, фізичному розвитку дітей та
підготовці молоді до самостійної діяльності;
–
підвищення соціального захисту учасників освітнього процесу;
–
реалізації завдань, передбачених обласним планом заходів з реалізації
Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2029 року.
--
забезпечити інтеграцію дітей із особливими освітніми потребами у
загальноосвітній простір шляхом створення умов в інклюзивних класах закладів
освіти.
--
забезпечити комп’ютерною та мультимедійною технікою, обладнанням дидактичним матеріалом, меблями заклади загальної
середньої та дошкільної освіти , необхідними для впровадження компетентнісного
навчання.
--
сприяти у наданні всім освітнім закладам швидкісного доступу до Інтернету з
використанням сучасних технологій під’єднання для високоефективного доступу до
освітніх ресурсів.
--
здійснити заходи щодо утворення опорного закладу та оснащення його сучасною матеріально-технічною
базою, зокрема кабінетами фізики, хімії, біології, географії, математики,
навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням тощо.
--
забезпечувати якісне підвезення дітей, які проживають поза межею пішохідної
доступності, та придбання одного шкільного автобуса для підвезення дітей до
закладів освіти..
---забезпечувати
оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування,
охоплення оздоровленням дітей шкільного
віку у пришкільних оздоровчих
таборах.
--забезпечувати
стовідсоткове безкоштовне харчування дітей 1-4 класів, пільгових категорій,
дітей, батьки яких брали, беруть участь у ООС ЗСУ, дітей-переселенців).
--продовжити
проведення просвітницької роботи серед дітей та батьків щодо відповідального ставлення
до раціонального харчування та особистого здоров’я.
--
забезпечити виплату одноразової матеріальної допомоги дітям – сиротам та дітям,
позбавленим батьківського піклування, яким виповнилося 18 років.
--працювати
над удосконаленням системи управління
охороною праці, безпеки життєдіяльності навчальних закладів згідно з вимогами
нормативно-правових актів державної, галузевої та внутрішньої чинності з питань
охорони праці.
--
постійно тримати на контролі питання забезпечення закладів освіти ОТГ висококваліфікованими спеціалістами з відповідною фаховою освітою.
--здійснити
заходи щодо охоплення дошкільною
освітою 100% дітей від трьох до шести
(семи) років.
--
продовжити роботу щодо створення оптимальних організаційно-педагогічних умов
для реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, підвищення якості
освіти.
--забезпечувати
функціонування та розвиток загальної середньої та дошкільної освіти відповідно
до вимог Закону України «Про освіту».
Домогтися виконання:
–
основних енергозберігаючих заходів;
–
основних заходів щодо дотримання Державних
санітарних правил і норм.
--
продовжити роботу над науково –
методичною проблемою «Модернізація системи навчально-методичної роботи з метою
розвитку творчої індивідуальності
та професійної компетентності педагогічних і управлінських кадрів, як шлях
до підвищення якості освітніх послуг»
--здійснювати
інформаційно-консультативну роботу та забезпечити різноманітними формами
проведення методичної роботи щодо реалізації концепції «Нова українська школа».
--здійснювати
постійний науково – методичний супровід і прогнозування професійного
розвитку педагогічних управлінських та
методичних кадрів.
--
активізувати роботу щодо включення педагогічних колективів, керівників шкіл,
учителів у пошукову, експериментально – дослідницьку діяльність, реалізацію
їхнього творчого потенціалу, поширення педагогічного досвіду щодо стимулювання
творчого, інтелектуального, духовного розвитку та задоволення потреби в
професійній самореалізації працівників освітньої галузі.
--
забезпечити методичний супровід щодо виконання вимог інструктивно-методичних
рекомендацій Міністерства освіти і науки України „Щодо методичних рекомендацій
про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у
2019/2020 навчальному році” (лист Міністерства освіти і науки України
01.07.2019 № 1/11-5966).
--
продовжити роботу щодо здійснення науково – методичного супроводу реалізації
завдань Нової української школи, Державних стандартів, нових навчальних програм
із метою підвищення рівня професійної компетентності вчителів, звернути увагу
на:
–
удосконалення науково-методичного супроводу інновацій шляхом залучення фахівців
освітніх установ;
–
використання освітніх та соціальних порталів.
--здійснювати
навчально-методичне забезпечення інваріантної та варіативної складової
навчального плану закладів загальної середньої освіти.
--постійно
надавати методичну допомогу керівникам закладів освіти, педагогічним
працівникам із організації роботи в профільних класах.
--
організувати роботу методичних структур з формами і методами роботи, які б
найбільше задовольняли запити педагогічних працівників, які викладають у
профільних класах.
--
удосконалити організаційно – методичний супровід різних видів моніторингу
якості дошкільної, загальної середньої освіти.
--
активізувати використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій у
системі науково – методичної роботи з педагогічними працівниками.
--
здійснювати заходи щодо популяризації і упровадженню STEM-STEAM-STREAM- освіти
в освітній процес.
--
звернути особливу увагу на удосконалення роботи методичних об’єднань учителів –
предметників у зв’язку із затвердженням оновлених програм для 2-11 класів та
запровадженням компетентнісного підходу до навчання.
--
вжити заходів щодо підвищення кваліфікацій педагогічних працівників, учителів початкових класів та педагогічних
працівників, які працюють із учнями з особливими освітніми потребами.
--з
дійснювати методичний супровід реалізації вимог Базового компонента дошкільної
освіти.
--
координувати діяльність закладів дошкільної освіти щодо виконання основних
завдань розвитку дошкільної освіти.
--
сприяти підвищенню якості дошкільної
освіти.
--
забезпечити методичний супровід щодо виконання вимог інструктивно-методичних
рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують
здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році (лист МОН України
від02.07.2019№ 1/9-419).
--
спрямувати роботу на надання педагогічним працівникам дошкільних закладів
освіти ОТГ дієвої допомоги щодо
використання інноваційних технологій.
--
забезпечувати співпрацю з комунальною
установою Овідіопольської районної ради «Овідіопольський «інклюзивно-ресурсний
центр» щодо
проведення комплексної
психолого-педагогічної оцінки розвитку
дитини.
--
вести реєстр дітей, які пройшли
комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі.
--
надавати консультації педагогічним
працівникам закладів освіти з питань
організації інклюзивного навчання.
--
надавати консультативно-психологічну
допомогу батькам дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких
дітей.
3.
Директорам закладів загальної середньої освіти:
--
підготувати і провести педагогічні ради за підсумками роботи у минулому навчальному році,
визначити завдання на 2019/2020 н.р. 30
серпня 2019 року.
3.1.
Організувати та провести:
–
перший урок відповідно до методичних
рекомендацій для проведення Першого уроку в 2019/2020 навчальному році;
– урочисте святкування Дня знань 2 вересня 2019
року;
3.2.
Пріоритетними напрямками з удосконалення управління закладами освіти вважати:
– розвиток самоврядування та
державно-громадського управління у сфері освіти (органи самоврядування
працівників закладу освіти, здобувачів освіти, органи батьківського
самоврядування, наглядові ( піклувальні) ради закладу освіти) в умовах
децентралізації;
–
модернізацію системи управління закладом освіти, оновлення змісту освіти, удосконалення
методів навчання, запровадження сучасних технологій, розвиток
матеріально-технічної бази;
–
розвиток інноваційного простору кожного закладу загальної середньої освіти;
–
здійснення глибокого аналізу стану функціонування закладу загальної середньої
освіти, визначення перспектив, окреслення стратегії досягнення мети і
планування діяльності відповідно до сучасних тенденцій розвитку освіти в
державі;
–
постійне оновлення менеджерських знань, розвиток, саморозвиток та
самовдосконалення керівника, підвищення управлінської компетентності в умовах
запровадження Концепції Нової української школи.
3.3.
З метою модернізації кадрової політики:
–
забезпечити виконання заходів щодо підвищення якісного складу педагогічних
працівників;
–
забезпечити участь педагогічних працівників міжшкільних, району, обласних у
дистанційних курсах, тренінгах у між курсовий період;
–
вживати заходів щодо максимального повернення та працевлаштування випускників
педвузів, підготовка яких здійснювалася за державним замовленням, створювати
належні умови для їхньої праці, побуту, творчого зростання;
–
урахувати в замовленні на курси підвищення кваліфікації на 2020 рік потреби
вчителів, які забезпечуватимуть реалізацію нових навчальних програм в умовах
модернізації освіти;
–
продовжити практику морального та матеріального
стимулювання педагогічних працівників району.
3.4.
З метою підвищення якості освіти:
–
забезпечити підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів
навчання та виховання, впровадження
компетентнісного підходу, програм допрофільної підготовки та профільного
навчання, удосконалення навчальних програм, зміцнення матеріально-технічної
бази, підвищення рівня професійної
компетентності педагогів;
–
забезпечувати формування в учнів компетентностей, що знадобляться їм у сучасному світі: володіння
іноземними мовами та інформаційними технологіями, уміння критично мислити,
співпрацювати з іншими, навчатися впродовж життя, бути відповідальними
громадянами своєї країни;
–
узяти під особистий контроль рівень викладання предметів та дотримання
педагогічними працівниками критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;
–
забезпечити умови щодо виконання методичних рекомендацій до оновлених освітніх
програм розроблених на виконання Закону про освіту та відповідних Державних
стандартів (Наказ № 405 від 20.04.2018 року, № 406 від 20.04.2018 року, №407
від 20.04.2018 року, №408 від 20.04.2018 року);
–
сприяти розвитку STEM – освіти у закладах загальної середньої та дошкільної
освіти;
–
аналізувати результати ЗНО випускників із предметів, їхню відповідність річному
оцінюванню та визначати якісний показник роботи всіх учителів, які викладають
предмети, обрані учнями для ЗНО, ініціювати обговорення вказаного питання
педагогічними радами;
–
на засіданнях методичних формувань проводити тренінгові заняття, он-лайн-тестування з метою підвищення якості
підготовки педагогів-практиків до розв’язання тестових завдань різних рівнів;
–
використовувати результати ЗНО випускників під час фахової атестації
педагогічних працівників, у ході розподілу педагогічного навантаження,
матеріального заохочення вчителів;
–
забезпечити пріоритетний розвиток та функціонування української мови як
державної, англійської мови як мови
міжнаціонального спілкування;
–
забезпечити наступність на всіх рівнях шкільного навчання, адаптацію дитини до
навчання в початковій, основній школі, виявлення проблем адаптаційного періоду
та їх усунення;
–
приділити особливу увагу організації здобуття освіти дітьми з особливими
потребами;
–
удосконалювати систему державно – громадського управління в умовах
децентралізації.
3.4.
З метою реалізації завдань Нової української школи:
–
забезпечити необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, педагогів,
батьків Нової української школи ;
– забезпечити реалізацію завдань, визначених
оновленими навчальними програмами, Державним стандартом початкової освіти та
умовами реалізації концепції «Нова українська школа»;
– забезпечити навчальне середовище для
реалізації концепції «Нова українська школа» у 1-х, 2-х класах ЗЗСО;
– планування і дизайн освітнього простору школи
спрямувати на розвиток дитини та мотивації її до навчання.
3.5.
З метою створення оптимальних умов роботи із дітьми з особливими освітніми потребами:
–
продовжувати розширення мережі навчальних закладів із інклюзивним навчанням,
удосконалювати нормативну базу;
–
створити міжшкільне методичне об’єднання вчителів, які працюють з дітьми з особливими освітніми
потребами;
–
здійснювати заходи щодо підвищення кваліфікації вчителів та керівників закладів
освіти, які працюють в умовах інклюзії;
–
здійснювати системний кваліфікований психолого-педагогічний супровід
дітей із особливими освітніми
потребами, які перебувають на
інклюзивному навчанні;
–
вивчати досвід шкіл із інклюзивним
навчанням, його результативність та можливості застосування;
3.5.
з метою удосконалення роботи з обдарованими дітьми:
–
забезпечити підвищення рівня науково-дослідницької роботи з обдарованими
учнями;
– впроваджувати очно-дистанційне навчання
обдарованої молоді;
– забезпечити підвищення якості роботи районної МАН та залучити до навчання в ній
максимальної кількості обдарованих школярів;
– посилити контроль за цільовою підготовкою
учнів до участі в олімпіадах, конкурсах,
Іnternet-олімпіадах;
– забезпечити підвищення якості
підготовки школярів до Всеукраїнських
учнівських олімпіад із навчальних предметів;
– забезпечити впровадження у роботу з
обдарованими учнями інноваційних
освітніх технологій;
– сприяти активному залученню вчителів,
психологів до участі у Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності,
спрямованих на роботу з обдарованою
учнівською молоддю.
3.6.
Із метою підвищення ефективності впровадження у освітній процес закладів
освіти інформаційно – комунікаційних
технологій:
– оновлювати базу даних закладів загальної
середньої та дошкільної освіти у державній інформаційній системі освіти (ДІСО
ВО Дальницької с/р);
– постійно поповнювати інформацію на
сайтах закладів загальної середньої освіти, дошкільної та позашкільної освіти;
– формувати інформаційну культуру учнів
та педагогічних працівників відповідно до їхніх інформаційних потреб;
– залучати учнів та педагогічних
працівників до участі в on – line, of – line проектах, програмах,
експериментах, олімпіадах, конкурсах, Інтернет – заходах (семінари, вебінари,
скайп-наради), Інтернет-олімпіади;
– використовувати Інтернет – ресурси та
сервіси як засіб інформальної освіти вчителя та учня;
–підвищувати
ефективність використання Google-сервісів в адміністративній діяльності та
освітньому процесі;
– упроваджувати систему дистанційного
навчання та забезпечення за її допомогою ефективного використання ІКТ;
– сприяти активному упровадженню дистанційного
навчання для дітей із особливими освітніми потребами;
– продовжити роботу щодо створення
Інтернет-ресурсів учителями-предметниками;
– залучати вчителів і учнів до упровадження
STEM-освіти в освітній процес;
– сприяти
розробці, реалізації та презентації STEM-проектів;
–
запровадити інноваційні, ігрові технології навчання, технології case-study,
інтерактивнї методи групового навчання, проблемні методики з розвитку
критичного і системного мислення тощо;
– корегувати зміст окремих тем навчальних
предметів з акцентом на особистісно-розвивальні, ігрові методики навчання,
ціннісне ставлення до досліджуваного питання;
– створити педагогічні умови для здобуття
результативного індивідуального досвіду проектної діяльності та розробки
стартапів.
3.7. Для удосконалення профільного навчання:
–
передбачити охоплення профільною освітою всіх учнів 10-11 класів ЗЗСО
Дальницької с/р відповідно до нової типової освітньої програми закладів
загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом МОН від 20.04.2018 року №408);
–
передбачити упровадження допрофільної підготовки для учнів 8-9 класах відповідно до профілю навчання та спецкурсів
для поглибленого вивчення профільних
предметів в 10-11 класах;
–
передбачити зміцнення навчально-матеріальної бази для упровадження профільного
навчання;
–
постійно проводити моніторинги участі учнів профільних класах в
олімпіадах, конкурсах, їхню
результативність у ЗНО;
–
учителям, які працюють у профільних класах, постійно вдосконалювати професійну
майстерність, упроваджувати сучасні підходи до
викладання предметів, працювати на кінцевий результат – високу якість
знань старшокласників.
3.8. З метою посилення заходів виховного
впливу на учнівську молодь:
–
забезпечити розвиток виховних систем
закладів загальної середньої освіти;
–
сприяти подальшому розширенню напрямів співробітництва закладів освіти із громадськими організаціями, соціальними
інститутами з питань патріотичного виховання;
– забезпечити розвиток системи
морально-етичного виховання учнів;
–
забезпечити участь школярів у Всеукраїнських історичних заходах;
–
забезпечити системність в організації заходів правового,
психолого-педагогічного, соціально-медичного, освітнього,
інформаційно-освітнього характеру.
3.9.
З метою активізації роботи з військово-патріотичного виховання:
–
створити на базі закладів загальної середньої освіти рої та здійснювати їхню
підготовку відповідно до Положення «Про організацію Всеукраїнської
дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») в освітніх
закладах»;
– проводити навчально-польові збори учнів
закладів загальної середньої освіти ОТГ централізовано із залученням
представників Овідіопольського районного військового комісаріату та військових
частини, що розташовані на території району;
–
продовжити роботу гуртків
військово-спортивного профілю («Школа безпеки», «Сокіл» («Джура») тощо) на базі
освітніх закладів;
3.10.
З метою розвитку здоров’я збережувальної
функції освіти:
– забезпечити розвиток здоров’язберігаючого
освітнього середовища;
–
здійснювати комплектацію матеріально-технічної бази спортивних залів закладів
освіти обладнанням, яке необхідне для якісного проведення уроків фізичної
культури;
–
забезпечити оновлення матеріальної бази спортивних залів та збереження
спортивних споруд, що розташовані на спортивних комплексах закладів освіти;
–
забезпечити існуючі спортивні зали та
спортивні майданчики закладів освіти новим спортивним обладнанням та
інвентарем;
3.11.
З метою удосконалення роботи шкільних практичних психологів забезпечити:
–
психологічний супровід учасників освітнього
процесу;
–
адаптацію вчителів до роботи в умовах реалізації концепції «Нова українська
школа»;
–
психологічний супровід на сучасному рівні першокласників Нової української
школи;
–
індивідуальний підхід до кожного учасника освітнього процесу;
–
збереження та посилення психічного здоров’я учнів;
–
психологічну готовність учнів 11-го класу до здачі ЗНО;
–
психологічний супровід дітей та допомога батькам, які навчаються за інклюзивною
формою;
–
надання психологічної допомоги дітям дошкільного та шкільного віку, які
переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення ООС ЗСУ;
–
ефективну роботу психологів щодо профілактики правопорушень та суїцидальних
спроб серед дітей та молоді;
–
створення у закладах освіти інформаційних куточків з методичною літературою,
інформацією про телефон довіри, даними про адреси і режими роботи психологічних
центрів допомоги.
3.12.
З метою посилення соціального захисту дітей – сиріт та дітей, позбавлених
батьківського піклування:
–
забезпечити створення належних умов та соціального захисту при здобутті якісної
освіти дітьми – сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, та
учнями з особливими потребами;
–
активізувати роботу щодо розв’язання
проблем дітей пільгових категорій із метою поліпшення умов проживання, навчання
та виховання;
–
посилити контроль за дотриманням чинного
законодавства з питань захисту соціально незахищених дітей;
–
забезпечувати психологічний супровід учнів у процесі навчання та виховання,
підтримку дітей вразливих категорій.
6.13.
З метою удосконалення роботи шкільних бібліотек:
–
підвищувати роль бібліотекаря та його діяльності в системі формування
інформаційної, бібліотечно – бібліографічної, читацької культури читачів в
умовах Нової української школи;
–
сприяти повноцінному задоволенню потреб учасників освітнього процесу в
навчальній, довідковій і навчально-популярній літературі, забезпечення її
різноманітності відповідно до вимог Нової української школи;
– забезпечити бібліотеки закладів загальної
середньої освіти сучасною комп’ютерною технікою, необхідними програмними
засобами, підключенням до мережі Інтернет;
– створити на базі шкільної бібліотеки закладу
загальної середньої освіти бібліотечно-інформаційний центр, що здійснює
бібліотечно-інформаційне забезпечення освітнього процесу;
–
своєчасно надавати учням і вчителям доступу до потрібної інформації,
удосконалення досвіду під час аналізу інформаційних потреб, задоволення
освітніх індивідуальних запитів, інтересів;
– розширювати інформаційний простір
користувачів засобами Інтернет-ресурсів;
– використовувати інноваційні форми роботи з
читачами під час участі у щорічному Всеукраїнському місячнику шкільних
бібліотек.
4.
Керівникам закладів дошкільної освіти:
4.1.
30 серпня 2019 року підготувати і провести педагогічні ради за підсумками роботи
у минулому навчальному році та визначити
основні завдання на 2019/ 2020
навчальний рік;
4.2.
Діяльність закладу організовувати відповідно до інструктивно-методичних
рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують
здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році (лист МОН України
від02.07.2019№ 1/9-419);
4.3.
Активізувати співпрацю із закладами загальної середньої освіти щодо створення
умов для успішного переходу дитини з першого рівня освіти до наступного;
4.4.
Укомплектувати заклади практичними психологами, забезпечити психологічний
супровід, вирішення проблем соціалізації дошкільнят;
4.5.
Забезпечити проведення внутрішнього моніторингу якості освіти;
4.6.
Забезпечити систематичне відвідування закладу вихованцями старшого дошкільного
віку;
4.7.
Продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища закладу
дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої
особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар