15.05.19

Завдання для до формування змісту ІІ-го типу підсумкової контрольної роботи з української мови

Завдання для до формування змісту ІІ-го типу підсумкової контрольної роботи з української мови
Варіант 1
Прочитай уважно текст.
ЖИТТЯ ТА ПРИГОДИ САНТА-КЛАУСА 
Повість-казка
Розділ сьомий. Клаус покидає Дику Пущу
Якось, повертаючись із мандрів, Лісовий Господар завітав у Дику Пущу. Про малюка, котрого з його дозво­лу всиновила Нецилія, Ак згадав аж тоді, коли побачив широкоплечого ставного юнака.
              Ак тихенько підкликав Клауса до себе й промовив:
            – Я вирушаю в далеку подорож і беру тебе з собою.
              Клаус зрадів, почувши це. Коли вони вийшли  на невеличку лісову галявину, Лісовий Господар сказав Клаусові:
     – Схопись рукою за мій пояс, і хай там що, не від­пускай його, бо ми полетимо
попід самими хмарами. Ми політаємо над світом, і ти побачиш там краї, населені людьми, до яких і сам належиш.
  За мить юнак відчув, як вони стрімко несуться висо­ко над землею. Невдовзі Ак призупинив свій політ, спус­тився на землю. Вони опинилися просто на міській вулиці.
  – Поки ти тримаєшся за мій пояс, –  сказав Господар Усіх Лісів, – ніхто з людей тебе не бачить. А якщо від­пустиш, то навіки розпрощаєшся зі мною і Дикою Пущею.
Клаус тіл_ки міцніше схопився за пояс. Він пил_но вд(и,е)влявся ( в обли(ч,чч)я людей, що чуд(и,е)рнацьким хорово­дом пролітали перед ним: сумні й в(и,е)селі, л(и,е)гковажні, й с(е,и)рйозні, добродушні й при(йе,є)мні. Та найбільше йому сподобалися діти. (С)початку Клаус поз(е,и)рав на них із цікавістю, потім – з радістю, а насамкінець уже просто обожнював цих мален_ких істот.
     – Дитинство – найбезтурботніша пора у житті  людини, –  сказав Ак.                                        
     – Усі діти гарні та привабливі, – замріяно промовив Клаус.
      – Поки вони залишаються дітьми –  так, – охоче пого­дився Ак. – От минуть роки, і тоді ці діти зрозуміють, що життя –  це боротьба й вічні клопоти.
Клаус трохи помовчав, а тоді запитав:
       – Як трапилося так, що я виріс у лісі?
Тоді Ак розповів Клаусові і про те, як людське немов­ля покинули побіля лісу, і про те, як добра німфа Нецилія врятувала його від загибелі, і про те, як він ріс під її опікою та став улюбленцем усіх безсмертних.
Вони побували в багатьох селах і містечках, розкида­них у найрізноманітніших куточках світу. І де б вони не були, Клаус ніде не залишався байдужим до дітей. Адже він теж був колись безпорадним немовлям. Тепер йому над усе хотілося допомагати дітям.
(326 сл.).
Ліман Френк Баум
            Переклад з англійської Анатолія Сагана


Виконай завдання.
1. Познач, хто такий Ак.

А господар Усіх Лісів  
Б господарсвіту 
В господар природи  
2. З'єднай стрілочками початок речення та його продовження.
Дитинство  –           •         •     усі обдарування залишаться з тобою.                                    
Життя –                   •         •    найбезтурботніша пора у житті людини.                              
А щоб тобі гаразд   велося ,•         •    це боротьба й вічні клопоти.

3. Чому Клаус ніде не залишався байдужим до малюків? Чого він прагнув?     Допиши речення про це.

Клаусу запали в душу слова Ака про те, що й він був колись____________________.
Тепер йому над усе хотілося    ___________________________________________ .
4. Спиши на окремому аркуші виділену частину тексту з буквами, які ти вставив (вставила)
5. Познач в якому рядочку записано іменники в давальному відмінку однини.
А   Пущею, із цікавістю                                                                        
Б    Акові, Аку                                                                                        
В    на вулиці, у житті

6. Підкресли головні члени речення. Зазнач,  якою частиною мови вони виражені.
Клаус тільки міцніше схопився за пояс. 
 7. З виділеного абзацу випиши речення з однорідними членами, підкресли їх.                 ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________  
8. Запиши своє пояснення того, яким чином Клаус, людське дитя, став безсмертним (4-5 речень). ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завдання для до формування змісту ІІ-го типу підсумкової контрольної роботи з української мови
Варіант 2
Прочитай уважно текст.
ДИВНІ ХИМЕРИКИ, АБО ТАЄМНИЦЯ СТАРОВИННОЇ СКРИНЬКИ
Розділ 2
Наступного дня тато з мамою до міста поїхали. А Ляля, як і зазвичай, залишилася у бабці на Різдвяні свята.
Протягом дня бабусю навідували сусіди, а ввечері Ляля з бабусею пішли на вечерю до родини Колодіїв.
Ляля витьохкувала колядку біля порогу хати Колодіїв. Співала якомога старанніше, але кутиком ока до вітальні поглядала, бо там її найкращі друзі: Славко, Костик та мала Настуся реготали з неї, за животи тримаючись. А чого його реготати?
Хлопці були справжніми бешкетниками, тож Ляля  приїжджаючи на канікули, бралася за їхнє виховання. Проте козаки не дуже піддавалися.
Ляля, отримавши від вусатого дядька Юрка за колядку повну пригорщу цукерок, побігла до вітальні. Ото радості! У вітальні на всіх уже чекав святково накритий стіл. Чого там тільки не було: і вареники з різноманітними начинками, і пиріжки, і пампушки, і риба, і юшка й узвар.
За мить у вітал_ні  з_явилася тітка Олеся з великою глиняною мискою в руках. Тітка постав(и,е)ла миску на св_ятковий стіл, котрий за  традиці(йо,є)ю вист(и,е)лила соломою та накрила накрохмал(е,и)ною білою скатертиною. Усі сіли до столу. Дя(т,д)ько Юрко сказав молитву, потім узяв свою улюбл(и,е)ну дерев_яну ло(ш,ж)ку, набрав (за)пашної куті й підкинув до стелі. Хлопці зар(е,и)готали.
–    Цитьте! От невиховані! Вчиш вас, вчиш...  –   тихо зупинила їх тітка Олеся. –   То ж на урожай. У Колодіїв вірили, що коли кутя прилипне  до сте­лі, то урожай буде щедрим і багатим.
– Ух! – вигукнув дядько Юрко, милуючись прилиплою до стелі пшеницею. –   Матимемо, що збирати восени!
Господарі радо всміхнулися.
      –   Налітай, командо, –   глянув дядько Юрко на хлоп­ців і, перевівши погляд на Лялю та бабусю Марію, додав: –    І вас, гості дорогі, прошу до вечері!
Діти наминали смакоту за обидві щоки, а дорослі, куштуючи святкових страв, провадили між собою роз­мову: про врожаї, традиції та сімейний затишок. Ляля смакувала варениками та пампушками.
В той час все ж і до розмови дорослих дослухалася. Усе їй було цікаво. Побачила Ляля, як тітка Олеся кутю за родинною тради­цією готувала, виймала з печі готову пшеницю.
(310 сл.).
                              Оксана Лущевська
Виконай завдання.
1. Познач, як колядувала Ляля біля порогу хати Колодіїв.
А    голосно співала 
Б    витьохкувала колядку
В     дзвінко промовляла слова колядки                                                                                                
2. З'єднай стрілочками початок речення та його продовження:
… її найкращі друзі:             •       •   святково накритий стіл.
– Ух! – вигукнув                             Славко, Костик та мала Настуся…
У вітальні на всіх уже чекав        дядько Юрко
                                                                                              
3. Допиши речення.
У Колодіїв вірили, що коли  кутя ____________________________________, то урожай буде  ___________________ і __________________________________.
  4. Спиши на окремому аркуші виділену частину тексту з буквами, які ти вставив (вставила)
 5. Познач в якому рядочку записано іменники в орудному відмінку множини
А   вареники,  пиріжки
Б    варениками, пампушками
В    за животи, на хлопців      
6. Підкресли головні члени речення. Зазнач,  якою частиною мови вони виражені.

      Ляля витьохкувала колядку біля порогу хати Колодіїв.

7.  З виділеного абзацу випиши речення з однорідними членами, підкресли їх.                 __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8. Вибери одного персонажа з прочитаної частини твору й напиши про нього (4 – 5 речень): який він (вона), вік, характер, поведінка тощо.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  

Немає коментарів:

Дописати коментар